فیلم های سینمایی این هفته تلویزیون

جشنواره تابستانی فیلم‌های سینمایی در یازدهمین هفته تابستان با ۲۰ عنوان فیلم روی آنتن شبکه‌های سه، پنج، امید و کودک می‌رود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی معاونت سیما، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «بید مجنون»، «مردی شبیه باران»، «سکوت پروانه ها»، «راس هرم»، «مسلوب»، «وابسته»، «خشم»، «ماشه مرگ»، «قرار تصادفی من با زندگی»، «مرد عنکبوتی: دور از خانه»، «زمین بازی»، «شکارچیان هیولا»، «جیم دگمه و لوکاس لوکوموتیوران»، «آسمان بین ما»، «افسانه ۹۸»، «پانزده گربه بازیگوش»، «شهر پرنده‌ها»، «کارآگاهان کوچک»، «هاچیپو» و «ناکی در جزیره هیولاها» در جشنواره فیلم‌های سینمایی یازدهمین هفته تابستان از شنبه ۶ شهریور ماه تا پنج شنبه ۱۱ شهریور ماه از شبکه‌های سه، پنج، امید و کودک روی آنتن می‌روند.

شبکه سه سیما

فیلم سینمایی «بید مجنون» به کارگردانی «مجید مجیدی»، یک شنبه ۷ شهریور ماه ساعت ۷ از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

این فیلم سینمایی درباره مردی است که پس از سال‌ها، طی عمل جراحی که در خارج از کشور انجام می‌گیرد، بینایی خود را باز می‌یابد؛ و در ادامه با مشکلاتی در زندگی مواجه می‌شود. نابینایی که از ۸ سالگی بینایی خود را از دست داده‌است امیدی می‌یابد برای دیدن دوباره رنگ‌ها و خطوط زندگی عادی. وی با خدای خویش عهد می‌بندد که در صورت توان مجدد برای بینایی در راه خداوند زندگی کند.

پرویز پرستویی، رؤیا تیموریان و لیلا اوتادی در فیلم سینمایی «بید مجنون» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «مردی شبیه باران» به کارگردانی «سعید سهیلی»، دوشنبه ۸ شهریور ماه ساعت ۷ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

در این فیلم خواهید دید: منصور قاسمی یکی از فرماندهان برون مرزی سپاه در جریان حمله نیروهای دشمن موجی و دستگیر می‌شود. عراقی‌ها برای شناسایی فرمانده اسرا فردی را به جاسوسی در میان آن‌ها اجیر می‌کنند. جاسوس که به طور اتفاقی در جریان مکالمه منصور و همسرش او را شناسایی کرده بود توسط منصور کشته می‌شود. عراقی‌ها با کشته شدن نیروی نفوذی خود و همچنین بی نتیجه ماندن شناسایی فرمانده، شکنجه اسرا را تشدید کرد.

ابوالفضل پورعرب، حسین انصاری، فاطمه صامتی، محمد طالقانی، مجید عبدالعظیمی، رضا سعیدی، حسن چودن و محمود ثابت نیا در فیلم سینمایی «مردی شبیه باران» ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «سکوت پروانه ها» به کارگردانی «شاپور شهبازی»، سه شنبه ۹ شهریور ماه ساعت ۸ به روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

در این فیلم خواهیم دید: فریبا دختری ۲۶ ساله است که در یک آشپزخانه به عنوان آشپز کار می‌کند و کارش بسیار برایش اهمیت دارد و تحت هیچ شرایطی حاضر به از دست دادن آن نیست. سرکارگر آنجا زنی به نام زری است که دختری به نام زیبا را به عنوان کارگر جدید استخدام می‌کند. فریبا که ترس از دست دادن کارش را دارد در ابتدا سعی می‌کند تا او را کارگر بدی جلوه دهد اما وقتی متوجه می‌شود.

سارا منجزی پور، هومن برق نورد، شبنم مقدمی و آزاده ریاضی در فیلم تلویزیونی «سکوت پروانه ها» بازی کرده اند.

فیلم سینمایی «رأس هرم» به کارگردانی «یو سوک جو»، سه شنبه ۹ شهریور ماه ساعت ۱۵:۳۰ به روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

در خلاصه داستان فیلم با بازی دانگ ون جانگ، لی آریلانو و یان ایناسیو آمده است: جین رئیس یک شرکت بازاریابی شبکه ای بزرگ در کره است که با پول‌های مردم بزرگ شده. این شرکت پوشش برای کلاهبرداری‌های بزرگ جین است که در داخل و خارج کره انجام می‌گیرد. سربازرس پلیس سئول کیم جائه مدت زیادی است که به دنبال یافتن مدرکی مستدل برای محکومیت جین است. او برای به دست آوردن مدرک مستدل از جین افسر جوانی به نام جان گون را وارد تشکیلات جین می‌کند و جین از توانایی‌های جان گون در چند مرحله بهره برده و به او اعتماد می‌کند. با به تلاطم افتادن بازار بورس و روند تدریجی کاهش سهام این شرکت جین تصمیم به برداشت سرمایه‌های مردم و فرار می‌گیرد. سربازرس کیم که متوجه این موضوع می‌شود جانگون را تحت فشار قرار می‌دهد تا مدرکی پیدا کند. جان گون که پوشش لو رفته توسط یکی از عوامل جین زخمی شده ولی زنده می‌ماند.

فیلم تلویزیونی «مسلوب» به کارگردانی «عادل تبریزی»، چهارشنبه ۱۰ شهریور ماه ساعت ۷ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم «مسلوب» چنین آمده است: با اطلاع از یک گروگانگیری، نوپو وارد عمل شده و کشف می‌کند که دو گروگانگیری مرتبط با هم در حال انجام است. عملیات نوپو در سه نقطه مختلف باید همزمان انجام شود تا جان گروگان‌ها به خطر نیفتد.

کورش سلیمانی، محمدرضا رهبری، محمود مقامی، رضا شریف نژاد، امیر روشن پور، ایمان اسماعیل پور، حامد شیخی، مهدی ربیعی، کاملیا ابراهیمی، زمان شمس، میلاد طاری، علی زینی، امین نبهان آبادی، محمدرضا تفرشی، آرمین همتی، بازیگران خردسال ترنم آهنگر و حنانه جمشیدی در فیلم تلویزیونی «مسلوب» به ایفای نقش می‌پردازند.

شبکه پنج سیما

فیلم سینمایی «وابسته» به کارگردانی «پائول مانگر»، یک شنبه ۷ شهریور ماه ساعت ۴۰ دقیقه بامداد از شبکه پنج پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی اریک رابرتز، کوین سوربو و برایان باسورت خواهیم دید: جک دخترش را در حالی که در تصادف زخمی شده به بیمارستان می‌رساند ولی دکتر نمی‌تواند برایش کاری کند و دختر می میرد. سال‌ها بعد جک دکتر معالج دخترش را پیدا می‌کند و با عده‌ای از اراذل که در شورش خیابانی دست دارند او را می کشند، خانواده دکتر به جنگل فرار می‌کنند آنها ماه‌ها در جنگل می‌مانند و چندین بار مورد حمله اوباش قرار می‌گیرند. جک از کرده اش پشیمان شده است و از بچه‌ها می‌خواهد او را ببخشند ولی جیمی پسر دکتر می‌خواهد او را بکشد که جک فرار می‌کند. جیمی توسط عده‌ای گیر افتاده که می‌خواهند او را بکشند.

فیلم سینمایی «خشم» به کارگردانی «لی ون کیت»، دوشنبه ۸ شهریور ماه ساعت ۴۰ دقیقه بامداد از شبکه پنج پخش می‌شود.

در خلاصه داستان این فیلم با بازی لی بینه، فام آنه کوا و ورونیکا نگو می‌بینیم: های فونگ، زنی رزمی کار است که از طریق شرخری زندگی می‌گذراند. دخترش در مدرسه به دلیل شغل تبهکارانه مادرش مورد شماتت قرار می‌گیرد. های، سال‌ها پیش به خاطر ازدواج با یک خلافکار از خانه پدری بیرون رانده شده و زمانی که دخترش را باردار بوده شوهرش فوت است و مجبور بوده به تنهایی مای (دخترش) را بزرگ کند. یک روز که با مای در بازار است، مای توسط افرادی مرموز ربوده می‌شود. های با تکیه بر توانایی‌های رزمی اش که از پدرش یاد گرفته تلاش فراوانی می‌کند که دخترش را از چنگ آدم ربایان نجات دهد اما موفق نمی‌شود. او مجبور می‌شود از روستایی که در آن زندگی می‌کند به پایتخت برود تا ردی از فرزندش بیابد. به سراغ افرادی از دوران گذشته تبهکاری اش می‌رود و همچنین به پلیس مراجعه می‌کند وی ردهایی از آدم ربایی می‌یابد. آدم ربایان قصد دارند کودکان را که دزدیده اند با قطار به خارج از کشور منتقل کنند.

فیلم سینمایی «ماشه مرگ» به کارگردانی «تیم اسمیت»، سه شنبه ۹ شهریور ماه ساعت ۴۰ دقیقه بامداد از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی دان استیونز، برینیک مارلو و چاریتز واکفیلد خواهیم دید: ویل یک دانشمند جوان در حوزه‌های نوین علمی و فضایی است. دنیا به لحاظ انرژی دچار مشکلات بزرگی شده و قرار است یک شرکت با انجام یک پروژه فضایی به تولید انرژی‌های نوین بپردازد. اما علاقه مندان محیط زیست به این پروژه اشکال می‌گیرند چون معتقدند ممکن است بر روی کره زمین تأثیرات بدی بگذارد. این شرکت ویل را برای انجام یک عملیات مهم دعوت می‌کند. آنها یک کپی مجازی از کره زمین در فضا ایجاد کرده اند و می‌خواهند در این دنیای مجازی انرژی تولید کنند. اما پروژه ناگهان با مشکل روبرو می‌شود و موجب طوفان‌های شدید و ناپدید شدن اجسام بزرگی مانند واگن‌های قطار و کشتی‌ها می‌شود. گویا این فضای مجازی دچار اخلال شده و اجسام روی کره زمین را به درون خود می‌کشد.

فیلم سینمایی «قرار تصادفی من با زندگی» به کارگردانی «مارک روتموند»، چهارشنبه ۱۰ شهریور ماه ساعت ۴۰ دقیقه بامداد از شبکه پنج پخش می‌شود.
این فیلم با بازی کاستجا اولمن، جاکوب ماتچنز و آنا ماریا موهه درباره سالیا کاهاواته پسری جوان است که علاقه بسیاری به کار هتل داری دارد او قصد دارد پس از پایان دوران تحصیلش به این کار مشغول شود که ناگهان دچار عارضه شدیدی در بینایی اش می‌شود او ۹۵ درصد از بینایی اش را از دست می‌دهد. با این حال در مصاحبه‌های اولیه هتل داری شرکت می‌کند، اما در تمام آنها به خاطر مشکل بینایی اش رد می‌شود. عاقبت تصمیم می‌گیرد هنگام مصاحبه چیزی درباره مشکلش نگوید و قبل از آن با کمک خواهرش تمرین می‌کند که چگونه رفتار کند که مصاحبه کنندگان متوجه ضعف بینایی اش نشوند. بدین ترتیب سالیا برای دوره کارآموزی پذیرفته می‌شود. اطرافیانش از جمله دوست نزدیکش در محل کار در بخش شستشوی ظروف هتل متوجه نقص بینایی وی می‌شوند، اما هر یک به طریقی به او کمک می‌کنند و اجازه نمی‌دهند، مدیران ارشد هتل متوجه موضوع شوند.

فیلم سینمایی «مرد عنکبوتی: دور از خانه» به کارگردانی «جان واتس»، پنج شنبه ۱۱ شهریور ماه ساعت ۴۰ دقیقه بامداد از شبکه پنج پخش می‌شود.

داستان این فیلم با بازی تام هولند، ساموئل ال. جکسون و جکی گیلنهال؛ درباره پیتر پارکر است که زیر نظر مرد آهنی قرار است به یک ایر قهرمان تبدیل شود، ولی او هنوز جوان و ناپخته است و از اینکه می‌تواند برای مردم شهرش نقش ناجی مردم و حیوانات را بازی کند هیجان زده است. او قرار است به همراه دوستانش به اردویی از طرف دبیرستان به اروپا برود. پیتر از طرف مرد آهنی یک عینک مخصوص دنیای مجازی دریافت می‌کند که به راحتی می‌تواند به یک ابزار حرفه ای و کشنده تبدیل شود. او با کمک مردی به نام میستریو در مبارزه با هیولایی که از آب بیرون آمده پیروز می‌شود.

شبکه امید

فیلم سینمایی «زمین بازی» به کارگردانی «ادوارد بورداکاو»، شنبه ۶ شهریور ماه ساعت ۱۸ از شبکه امید پخش خواهد شد.
در داستان این فیلم در مورد کنی و سرگ، مل و دانسر است که بهترین دوستان هم هستند که فوتبال خیایانی بازی می‌کنند. آنها برای دیدن تمرین‌های فوتبالیست‌های حرفه ای به ورزشگاه می‌روند تا از بازی آنها دیدن کنند. آنجا با یکی از فوتبالیست‌ها به نام دیمیر و سه تا از دوستانش درگیر می‌شوند و سپس آنها را از ورزشگاه بیرون می‌اندازند. آنها برای تمرین به زمین بازی محله می‌روند و همان کسانی که در ورزشگاه با آنها درگیر شدند را می‌بینند و سر اینکه چه کسی باید در زمین بازی کند دوباره باهم درگیر می‌شوند سرانجام آنها تصمیم می‌گیرند باهم مسابقه فوتبال بدهند و بازنده زمین رو ترک کند پس بازی می‌کنند.

فیلم سینمایی «شکارچیان هیولا» به کارگردانی «جیسون مورفی»، یک شنبه ۷ شهریور ماه ساعت ۱۸ از شبکه امید پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان این فیلم ماجرایی با بازی آستین اس تی جان، میشا برایتون، استفان تابالوسکی و بروکلین پرینس آمده است: نوجوانی تصمیم می‌گیرد تا ترس برادر خود از هیولای تخیلی را از بین ببرد. او از تمام کسب و کار خود برای انجام این کار استفاده می‌کند و هیولاهایی غیرواقعی را به وجود می‌آورد. همه چیز به خوبی پیش می‌رود تا اینکه یکی از هیولاها واقعی می‌شود.

فیلم سینمایی «جیم دگمه و لوکاس لوکوموتیوران» به کارگردانی «دنیس گانزل»، دوشنبه ۸ شهریور ماه ساعت ۱۸ از شبکه امید پخش خواهد شد.

این فیلم با بازی هنینگ باوم، سولومون گوردون، اووه اوخسنکنشت و آنت فریر؛ به داستان یک پسربچه یتیم می‌پردازد. که درون قایقی روی آب‌ها در نزدیکی جزیره‌ای زیبا رها شده است. لوک راننده، وی را پیدا می‌کند و جین در همان جزیره بزرگ شده تا به سن نوجوانی می‌رسد. طی اتفاقی جیم به همراه لوک و لوکوموتیو اسرار آمیزش به سفر روی آب‌ها رفته و به اکتشاف سرزمین‌هایی اسرار آمیز می‌پردازند.

فیلم سینمایی «آسمان بین ما» به کارگردانی «پیتر چلسوم»، سه شنبه ۹ شهریور ماه ساعت ۱۸ از شبکه امید پخش خواهد شد.

در این فیلم با بازی گری الدمن، ایسا باترفیلد، کارلا گوجینو و بریت رابرتسون خواهیم دید: گروهی از فضا نوردان که یکی از آنها زن جوانی به نام سارا است برای سفر به مریخ داوطلب شده اند و قرار است آنها اولین شهروندان مریخ باشند. پس از مدتی از آغاز سفر، مشخص می‌شود سارا باردار است اما برای جلوگیری از بین رفتن اعتبار شرکت، آنها به سفر ادامه داده و کودک در مریخ متولد شده و سارا از دنیا می‌رود. ۱۴ سال بعد، آن نوزاد به پسری نوجوان به نام گاردنر تبدیل شده و می‌خواهد به زمین بیاید تا پدرش را پیدا کند. گاردنر با تلاش بسیار مسئولان را راضی می‌کند که به زمین بیاید و به محض رسیدن به زمین از مرکز فضایی فرار کرده و به دیدن تاسلا، دختر جوانی که گاردنر با شکستن رمز رایانه اش با او آشنا شده می‌رود و از او برای پیدا کردم پدرش کمک می‌خواهد. تاسلا با اطلاعات روی حلقه مادر گاردنر عاقد را پیدا کرده و با کمک عاقد، آدرس خانه مادر را پیدا می‌کنند. تاسلا با سختی گاردنر را که حالش هر لحظه رو به وخامت می‌گذارد.

فیلم تلویزیونی «افسانه ۹۸» به کارگردانی «احسان عبدی‌پور»، چهارشنبه ۱۰ شهریور ماه ساعت ۱۸ از شبکه امید پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان آمده است: یک کشتی خارجی در بندر بوشهر پهلو می‌گیرد و ناخدای کشتی که او هم فردی خارجی است در بیمارستان بستری می‌شود! بچه‌های نوجوان بندر که همیشه عادت دارند در ساحل دریا به جستجوی اجناس به جا مانده از کشتی‌ها بپردازند؛ این‌بار در جستجوی خود یک جعبه عجیب را پیدا می‌کنند.

در این فیلم تلویزیونی؛ محمدرضا مصیبی، میثم فرهومند، جعفر بهبهانی و هادی مرشدپور بازی کرده‌اند.

شبکه کودک

انیمیشن سینمایی «پانزده گربه بازیگوش» به کارگردانی «ریوتارو ناکامورا»، شنبه ۶ شهریور ماه ساعت ۱۴ از شبکه کودک پخش خواهد شد.

در این انیمیشن خواهیم دید: پانزده بچه گربه بازیگوش، برای ماجراجویی سوار یک زیردریایی پیشرفته می‌شوند، اما در میان راه هدف دزدان دریایی قرار می‌گیرند و در جزیره‌ای گم می‌شوند. دزدان دریایی برای پیدا کردن گنج به همان جزیره می آیند. بچه‌ها به دختر بچه‌ای که با پدربزرگش توسط دزدان دریایی اسیر شده اند.

فیلم سینمایی «شهر پرنده‌ها» به کارگردانی «وین تورنلی»، یک شنبه ۷ شهریور ماه ساعت ۱۴ از شبکه کودک پخش خواهد شد.

در این انیمیشن خواهیم دید: شاهین جوانی به‌نام تیزبال، که با پدرش به تنهایی زندگی می‌کند، از وجود شهری به‌نام شهر پرنده‌ها آگاه می‌شود. پدرش طوفان‌بزرگ، سال‌ها وجود آن شهر را از او پنهان کرده بود. او به‌همراه پرندگانی که در حال کوچ به آن سرزمین هستند عازم آنجا می‌شود. شهر پرنده‌ها امکانات جالبی برای پرندگان دارد مثل مدرسه، تورهای سیاحتی و جشن بهاری. او حقایقی را در مورد هویت خودش کشف می‌کند!

انیمیشن سینمایی «کارآگاهان کوچک» به کارگردانی «یاشاچیرو یاماماتو و کوبان شیزونو»، دوشنبه ۸ شهریور ماه ساعت ۱۴ از شبکه کودک پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان آمده است: پسری به نام کونان با تعدادی از دوستانش یک گروه تشکیل می‌دهد تا حقایق یک حادثه بمب‌گذاری را کشف کند. فرد سیاه‌پوشی در مراسم افتتاح مترو بمب‌گذاری کرده است تا شهردار اُساکو را بکُشد. اما کونان که از قضیه باخبر شده به موقع به رئیس پلیس خبر می‌دهد.

فیلم سینمایی «هاچیپو» به کارگردانی «اولریک کنیش»، سه شنبه ۹ شهریور ماه ساعت ۱۴ از شبکه کودک پخش خواهد شد.

در این انیمیشن خواهیم دید: در دهکده‌ای دور افتاده به نام شلادرباخ در جنوب مونیخ، که بین کوه‌های آلپ محصور شده رازی نهفته است: موجوداتی کوچک و نامرئی به نام برونی در دهکده زیرزمینی زندگی می‌کنند و تنها پدربزرگ رایتر که مسن‌ترین فرد دهکده است از وجود آنها آگاه می‌باشد و می‌تواند آنها را ببیند. بهترین دوست نامرئی وی هاچیپو است که تنها ۳۵۶ سال دارد و جوان‌ترین برونی است. روزی هاچیپو از هجوم غول‌های عظیم‌الجثه به روستای زیرزمینی خبر می‌دهد.

انیمیشن سینمایی «ناکی در جزیره هیولاها» به کارگردانی «تاکاشی یامازاکی»، چهارشنبه ۱۰ شهریور ماه ساعت ۱۴ از شبکه کودک پخش خواهد شد.

داستان این فیلم در مورد پسر بچه‌ای است که با برادرش برای چیدن قارچ به جزیره غول‌ها می‌روند. پس از برخورد با غول‌ها برادرش به سرزمین خود برمی‌گردد، ولی خودش در آنجا مانده و با غول‌ها دوست می‌شود. آنها تلاش می‌کنند او را به سرزمینش برگردانند، اما موفق نمی‌شوند.

کد خبر 517665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.