در ۳ ماه گذشته ۶۱ نفر در دریای خزر غرق شدند

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در سه ماه (خرداد، تیر و مرداد) ۶۱ نفر بر اثر غرق‌شدگی در دریای مازندران جان خود را از دست دادند، که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹۷ درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی عباسی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۶۴ درصد از غرق شدگان غیربومی هستند، اظهار کرد: از کل موارد غرق‌شدگی در این سه ماه ۵۴ نفر مرد و مابقی زن هستند.

وی افزود: بر اساس این گزارش در این مدت شهرستان‌های محمودآباد با ۱۴، چالوس با ۱۰ و بابلسر با ۹ فوتی بیشترین و شهرستان بهشهر با یک مورد کمترین موارد مرگ ناشی از غرق‌شدگی را داشتند.

عباسی تصریح کرد: آمارهای موجود نشان می‌دهد که بیشتر شناگران در ساعات هشت تا ۲۰ غرق شدند که تعداد آنها ۴۶ نفر است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: بر اساس آمارها بیشترین ماهی که در آن غرق‌شدگی اتفاق افتاد به ترتیب مربوط به تیرماه با ۳۱، خرداد با ۱۸ و مرداد با ۱۲ نفر گزارش شده است.

به گفته وی بررسی‌ها نشان می‌دهد غرق شدگان در سنین ۲۱ تا ۳۰ سال با ۱۸ مورد و بعد از آن ۱۱ تا ۲۰ سال با ۱۶ مورد و ۳۱ تا ۴۰ سال با ۱۰ مورد غرق شدگی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

عباسی با تأکید بر این موضوع که مرگ ناشی از غرق‌شدگی عمدتاً به دنبال شنا در مناطق غیرمجاز و ایمن سازی نشده اتفاق می‌افتد از هموطنان و مسافران می‌خواهیم تنها از مناطق مجاز و تحت مراقبت برای شنا کردن استفاده کنند و به رعایت نکات ایمنی توجه داشته باشند.

کد خبر 517635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.