۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹
صادق صفایی درگذشت

صادق صفایی، که چهره اش با بازی در نقش یک بسیجی جانباز در فیلم «از کرخه تا راین» در ذهن‌ها ماندگار شده بود، درگذشت.

به گزارش ایمنا، صادق صفایی، بازیگر تئاتر، سینما و عضو هیأت علمی گروه هنرهای نمایشی دانشکده هنرهای زیبا، درگذشت. او که چندی پیش، عمل قلبِ باز انجام داده بود، روز جمعه ۵ شهریور، در خانه خود بر اثر ایست قلبی، چشم از جهان فرو بست.

این هنرمند و مدرس تئاتر که چهره‌اش در نقش یک جانباز در «از کرخه تا راین» در ذهن‌ها ماندگار شده است، برای همین فیلم، موفق به کسب سیمرغ بازیگر مرد مکمل از جشنواره فیلم فجر شده بود.

صفایی، زاده سال ۱۳۴۰ در شهر طبس بود و از دهه ۷۰، در نمایش‌های بسیاری روی صحنه رفت و در فیلم‌های مطرحی بازی کرد. او عضو هیأت علمی گروه تئاترِ دانشکده هنرهای زیبا و از محبوب‌ترین مدرسان این رشته بود.

وی نمایش‌هایی چون «دایره گچی قفقازی» به کارگردانی حمید سمندریان، «مرغ دریایی» به کارگردانی هما روستا و «پریشان در باد» به کارگردانی فرشاد فرشته‌حکمت از جمله آثار صحنه‌ای هستند که در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته بود. او همچنین کارگردانی نمایش‌هایی چون «مرگ»، «پلیکان سبز»، «در جامعه مردگان» و «همچون انتظار الکترا» را در کارنامه هنری خود داشت.

«از کرخه تا راین»، «آژانس شیشه‌ای»، «من و زیبا»، «سفر سرخ»، «خوابگاه دختران» و … نیز بخشی از کارنامه سینمایی این بازیگر است.

کد خبر 517566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.