تداوم نهضت بازگشایی معابر و عملیات عمرانی خیابان‌های دوگنبدان

شهردار دوگنبدان از تداوم نهضت بازگشایی معابر و عملیات عمرانی خیابان‌های این شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، مسعود ظفری اظهار کرد: بازگشایی معابر یکی از اقدامات مهم و تأثیر گذار در گچساران بوده که از سوی شهرداری این آغاز شده است.

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر در راستای نهضت بازگشایی معابر در دو گنبدان اقدامات خوبی توسط شهرداری این شهرستان صورت گرفته است.

شهردار دو گنبدان با اشاره به ادامه عملیات عمرانی جهت ارتباط خیابان هلال احمر به بلوار شهید تاج‌گردون، تصریح کرد: بازگشایی معابر و ایجاد اتصال خیابان هلال احمر به تقاطع اول خیابان باغ فردوس (ابتدای بلوار شهید تاج‌گردون) از مزایای بسیاری برخوردار است.

ظفری عنوان کرد: کاهش بار ترافیکی و خطرات بلوار ولی عصر عج (از زیر گذر تا ورودی باغ فردوس)، دسترسی آسان و مستقیم از مرکز شهر به بلوارهای شهید تاجگردون و شهید پناهپوری و پیوستگی تا میدان نرگسی و ایجاد دسترسی مناسب جهت استفاده دانش آموزان از مراکز آموزشی در حاشیه مسیر از مهمترین مزایای این طرح می‌باشد.

وی گفت: متأسفانه در ادوار گذشته به دو دلیل امکان اتصال مسیر یاد شده از خیابان هلال احمر به تقاطع اول خیابان باغ فردوس وجود نداشت.

شهردار دو گنبدان خاطر نشان کرد: یکی عدم پیش بینی معبر یاد شده و پیوستگی در طرح تفصیلی مصوب و عدم مالکیت شهرداری و مالکیت شخص حقیقی در ۷۷۰ متر از طول مسیر از عوامل ایجاد نشدن این اتصال بوده است.

ظفری بیان کرد: در سال‌های اخیر با وجود دو مشکل اساسی یاد شده، تمام تلاش خود را با طرح موضوع در کمیسیون ماده ۵ و رایزنی با مالک از طریق بازدیدها و برگزاری جلسات متعدد انجام دادیم.

وی افزود: در راستای ماده ۱۰۱ اصلاحی شهرداری‌ها، پس از توافق با مالک و تأیید پیوستگی معبر توسط کمیسیون ماده ۵ در سال ۱۴۰۰ از محل درآمدهای داخلی شهرداری، بخش عمده‌ای از مسیر جدول گذاری شده و در حال حاضر نیز با بهره‌گیری از ظرفیت ماشین آلات شهرداری و توان نیروهای زحمت کش واحد امانی شهرداری، عملیات خاکبرداری، خاک‌ریزی، بیس ریزی و زیرسازی در حال انجام است.

شهردار دو گنبدان اظهار کرد: در آینده‌ای نزدیک شاهد اصلاحات هندسی و ساماندهی چهار راه‌های در طول مسیر و تکمیل بلوار یاد شده از مجموعه پد خندق تا باغ فردوس در این شهرستان خواهیم بود.

منبع: فارس

کد خبر 517507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.