تاثیر آلودگی نوری بر کاهش جمعیت حشرات

محققان بر این باورند که آلودگی نوری ممکن است از عوامل کاهش نگران کننده جمعیت حشرات در دهه‌های اخیر باشد.

به گزارش ایمنا، نتایج مطالعه‌ای که در انگلیس انجام گرفته حاکی از آن است نور چراغ خیابان رفتار حشرات را تحت تأثیر قرار داده است و می‌تواند تعداد آن‌ها را کاهش دهد همچنین به گفته محققان به نظر می‌رسد که نور لامپ‌های ال ای دی (LED) بیشترین تأثیر را بر حشرات داشته باشد.

شواهد فزاینده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد جمعیت حشرات رو به کاهش است. عوامل افت قابل توجه جمعیت حشرات پیچیده و متنوع است که شامل نابودی جنگل‌ها، دشت‌ها و مرداب‌ها، استفاده بی رویه از آفت کش‌ها، تغییر اقلیم و آلودگی رودها و دریاچه‌ها می‌شود.

همچنین اکنون استفاده از نور مصنوعی به عنوان یکی دیگر از عوامل کاهش جمعیت حشرات مطرح شده است، هرچند ابعاد تأثیر آن مشخص نیست.

محققان انگلیسی بر این باورند که مطالعه آنها قوی‌ترین شواهد را از تأثیر مخرب آلودگی نوری بر جمعیت حشرات ارائه کرده که با عواقبی برای پرندگان و سایر گونه‌های حیات وحش همراه است که از این موجودات تغذیه می‌کنند.

آنان اظهار کردند: اکنون می‌توان با اطمینان گفت که در یک محیط بومی، آلودگی نوری مهم است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی بی سی، محققان تصور می‌کنند نور خیابان ممکن است مانع تخم‌گذاری برخی گونه‌های حشرات شود یا آن‌ها را در معرض خطر بیشتر شکار توسط گونه‌های دیگر قرار دهد همچنین کرم‌های ابریشمی که زیر نور چراغ خیابان، به خصوص نور ال ای دی، دنیا آمده‌اند عادات غذایی متفاوتی دارند.

منبع: ایسنا

کد خبر 517291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.