دلیل افزایش قیمت کره

سخنگوی انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه بر اساس مصوبه‌ای که وزارت جهاد کشاورزی در تیرماه ابلاغ کرد و در آن قیمت شیر خام افزایش یافت، قیمت چربی نیز از ۶۰ هزار تومان به ۸۰ هزار تومان افزایش یافت، گفت: افزایش قیمت چربی، اکنون منج به افزایش قیمت کره شده است.

سید محمدرضا بنی طبا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با افزایش قیمت کره، اظهار کرد: بر اساس مصوبه‌ای که وزارت جهاد کشاورزی در تیرماه ابلاغ کرد و در آن قیمت شیر خام افزایش یافت، قیمت چربی نیز از ۶۰ هزار تومان به ۸۰ هزار تومان افزایش یافت.

وی افزود: افزایش قیمت چربی، اکنون در قیمت کره اعمال شده و به بازار رسیده است.

سخنگوی انجمن صنایع لبنی ایران گفت: کره در گروه ۲ کالایی قرار داشته و اکنون تخلفی در قیمت گذاری آن انجام نشده است، همچنین این محصول در دو سال گذشته کمترین میزان نوسان قیمتی را داشته است.

بنی طبا اضافه کرد: پس از تمام شدن کره‌های وارداتی در تابستان سال گذشته، قیمت کره بین هشت تا ۱۰ هزار تومان بوده و تا کنون تغییری نداشته و اکنون قیمت این محصول افزایش یافته است.

به گزارش ایمنا، قاسمعلی حسنی، دبیر اتحادیه بنکداران تهران پیش از این در گفت و گو با یکی از رسانه‌ها، با اشاره به افزایش قیمت برخی محصولات لبنی در یک ماه اخیر، گفت: پیرو این افزایش قیمت‌ها برخی برندهای تولیدکننده کره خوراکی نسبت به افزایش ۳۰ درصدی قیمت این محصول لبنی اقدام کرده‌اند.

وی افزود: بر این اساس در یک هفته اخیر، قیمت کره خوراکی در بسته بندی ۱۰۰ گرمی توسط برخی از برندهای تولید کننده از ۱۰ هزار تومان به ۱۳ هزار تومان افزایش یافته است.

کد خبر 517277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.