خاندوزی شبانه وزارت اقتصاد را تحویل گرفت + فیلم

خاندوزی گفت: اولویت فوری ثبات و بازآرایی اقتصادی برای خنثی سازی تحریم‌هاست.

به گزارش ایمنا، سید احسان خاندوزی درباره حضور شبانه خود در محل کار جدید در وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: به دلیل شرایط خاص کشور استفاده از هر لحظه از شروع به کار دولت سیزدهم مغتنم است و بنای دولت هم بر این بود که وزرا پس از کسب رأی اعتماد از مجلس به سرعت کار خود را آغاز کنند. از وزیر پیشین درخواست کردیم که در محل حضور داشته باشند تا ضمن خداقوت و تشکر از زحمات وی و تیم ایشان، به سرعت کار در وزارت اقتصاد را آغاز کنیم.

وی درباره آمادگی خود برای به عهده گرفتن مسئولیت‌ها در وزارت اقتصاد گفت: به فضل خدا و با توجه به تجربه‌ای که در حوزه سیاست گذاری‌های اقتصادی و کار با متخصصان و مدیران اقتصادی در حوزه‌های بانکی، بیمه‌ای، مالیاتی و …در سال‌های گذشته داشتم، با آمادگی کامل و با افق روشن نسبت به عملکرد اقتصادی دولت سیزدهم در این سمت حاضر شدم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت سیزدهم با اشاره به اولویت‌های اقتصادی کشور ادامه داد: اقتصاد ایران نیازمند به چند اقدام کوتاه مدت با اثر گذاری زمان کوتاه است اما در تمام اقدامات کوتاه مدت لازم است که مسیر بلند مدت مسائل اقتصادی مد نظر قرار بگیرد که این اقدامات عبارت است از ارتقای نقش وزارت امور اقتصادی و دارایی در زمینه سیاست گذار اقتصاد کلان برای بازگشت ثبات، کاهش نوسانات قیمتی و ارزی و مشکلات از این دست که در آستانه‌های نامناسب نسبت به دهه‌های گذشته قرار دارند.

خاندوزی افزود: پس از ایجاد ثبات اقتصاد کلان حرکت سریع به سمت رشد اقتصادی و افزایش درآمد سرانه را دنبال می‌کنیم که باز هم در یکی از پایین‌ترین نقاط درآمد سرانه در دهه‌های گذشته قرار داریم.

وی گفت: کمک به بازآرایی عملکرد اقتصاد ایران برای خنثی سازی تحریم‌ها از دیگر اولویت‌ها است تا اقتصاد به این میزان در مواجهه با فشارهای خارجی شکننده و آسیب پذیر نباشد. در ادامه مهم‌ترین وظیفه وزارت اقتصاد تأمین مالی توسعه اقتصادی و تأمین مالی دولت از روش‌های پایدار، سالم و کم خطر است که امیدواریم با مجموعه سیاست‌ها و تدابیر از جمله اوراق، مولد سازی دارایی‌ها و … بتوانیم مسیر نویی را در تحول اقتصادی کلید بزنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به استفاده از ظرفیت دانشگاه و بخش خصوصی تاکید کرد: به طور قطع وزارت اقتصاد زمانی می‌تواند موفق باشد که اولاً از ظرفیت دانشگاهی و پژوهشگاهی و متخصصان استفاده سیستماتیک کند و نه فقط به صورت نمادین این شعار را بدهد که در این باره ساز و کاری در نظر گرفته شده تا ارتباط با صاحب نظران برقرار باشد. همچنین شنیدن مسائل و مشکلات فعالان غیردولتی و تولیدی کمک به سربازان در خط مقدم اقتصاد ایران است که امیدواریم با کمک بخش خصوصی، غیر دولتی و تعاونی و … دوران مؤثری در وزارت اقتصاد رقم بزنیم.

منبع: ایلنا

کد خبر 517275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.