کرونای وخیم‌تر آنتی‌بادی‌ قوی‌تر تولید می‌کند

بر اساس تحقیقات جدید، بازماندگان کووید ۱۹ شدید یا طولانی مدت در مقایسه با بیمارانی که بیماری آنها کوتاه‌تر و خفیف‌تر بوده است دارای آنتی بادی‌های بیشتری در برابر عفونت‌های آینده هستند.

به گزارش ایمنا، برای انجام این مطالعه، تیمی از دانشگاه روتگرز ۵۴۸ نفر از کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و ۲۸۳ افراد شاغل دیگر را از ابتدای پاندمی تحت نظر گرفتند. طی ۶ ماه، ۹۳ نفر (۱۱ درصد) از آنها آزمایش کرونا مثبت داشتند.

از این تعداد، ۲۴ مورد علائم شدید و ۱۴ مورد هیچ علائمی نداشتند. در یک سوم افراد، علائمی مانند خستگی، تنگی نفس و از دست دادن حس چشایی و بویایی حداقل یک ماه طول کشید. از هر ۱۰ نفر یک نفر حداقل چهار ماه این علائم را داشت.

"دانیل هورتون" سرپرست تیم تحقیق، در این باره اظهار کرد: تغییرات عصبی، از جمله مه مغزی و مشکلات مربوط به حافظه یا بینایی، در بین شرکت کنندگان آلوده نادر بود، اما وقتی رخ داد تا ماه‌ها به طول انجامید.

وی ادامه داد: ما پی بردیم داشتن علائم مداوم با داشتن سطح آنتی‌بادی بالاتر در طول زمان مرتبط است.

۶ ماه پس از عفونت، اکثر افراد آنتی‌بادی ایمونوگلوبولین G علیه ویروس کرونا داشتند، اما تولید آنتی‌بادی بر اساس شدت علائم متغیر است. ۹۶ درصد افراد دارای علائم شدید، آنتی‌بادی داشتند، همچنین ۸۹ درصد دارای علائم خفیف تا متوسط و ۷۹ درصد بیماران بدون علامت دارای این آنتی‌بادی بودند.

منبع: مهر

کد خبر 517179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.