دانشجویان دانشگاه آزاد شهرکرد واکسینه شدند

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: دانشجویان رشته‌های پزشکی دانشگاه آزاد واکسینه شدند.

شهرام مشهدی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: روند واکسیناسیون دانشجویان بر مبنای سند ملی واکسیناسیون است.

وی افزود: دانشگاه آزاد همزمان با دانشگاه علوم پزشکی در سطح کشور از شنبه _چهارم اردیبهشت‌ماه_ واکسیناسیون دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی خود را آغاز کرد.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در این فرآیند حدود ۴۱۱ نفر از دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی، کادر درمان و هیأت علمی رشته‌های علوم پزشکی و کادر مربیان بالینی علوم پزشکی دانشگاه آزاد واکسینه شده و دوز دوم را هم دریافت کردند.

وی اضافه کرد: از همان زمان واکسیناسیون رشته‌های غیرپزشکی را هم پیگیر شدیم، اما متأسفانه در سند ملی واکسیناسیون نبود و با توجه به اینکه سهمیه واکسیناسیون باید از طرف مرکز بهداشت و وزارتخانه مرتبط اختصاص پیدا می‌کرد امکان اختصاص سهمیه وجود نداشت.

مشهدی زاده تصریح کرد: در همین فاصله یک پایگاه تجمیعی واکسیناسیون در دانشگاه آزاد شهرکرد راه اندازی شد که آمادگی دارد به شکل تمام وقت در صورت نیاز مرکز بهداشت شهرستان به آنها سرویس دهد.

وی تاکید کرد: دانشگاه آزاد در فاز اول روزانه ظرفیت تزریق ۶۰۰ دوز واکسن را دارد اگر نیاز باشد بیش از این مقدار هم می‌تواند محقق شود.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، ادامه داد: از حدود یک ماه پیش واکسیناسیون اعضای هیأت علمی رشته‌های غیرپزشکی دانشگاه، مدرسان حق‌التدریس، کارمندان دانشگاه آزاد آغاز شده که در لردگان، فارسان و بروجن و شهرکرد انجام شد اما عده‌ای باقی ماندند که به دلیل ابتلا به کرونا یا برحسب شرایط خود باید دیرتر واکسن دریافت می‌کردند، اما هفته آینده واکسیناسیون آنها در دانشگاه انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: از اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه نیز حدود ۷۰ درصد معادل تقریباً ۵۷۰ نفر توسط دانشگاه واکسینه شدند و مابقی قبلاً در گروه‌های سنی واکسن دریافت کردند یا عوامل اجرایی انتخابات بوده که قبلاً واکسینه شدند.

مشهدی زاده اضافه کرد: از جمعیت حدود ۹۰۰ نفری هیأت علمی حق‌التدریس، تقریباً ۳۵۰ کارمند و ۳۰۰ هیأت علمی، ۵۷۰ نفر از طریق دانشگاه و مابقی خودشان واکسن دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد شهرکرد حدود ۹ هزار دانشجوی غیرپزشکی دارد که آمادگی واکسیناسیون آنها را داریم، اما هنوز نوبت این دانشجویان نشده است.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و مرکز بهداشت استان همکاری بسیار مطلوبی با دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در راستای واکسیناسیون داشته است.

کد خبر 517142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.