بورس امروز چهارشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

روز گذشته شاخص کل توانست از محدوده یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحد به راحتی عبور کند، امروز در ابتدای بازار کمی سطح عرضه‌ها افزایش یافت و به گونه‌ای پولبک به سطح شکسته شده بود و سپس مجدد شاخص کل مثبت شد، حجم و ارزش معاملات گواه تداوم روند صعودی تا محدوده یک  میلیون و ۶۴۰ هزار واحد است.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _ چهارشنبه سوم شهریورماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نمای کلی بازار بورس اوراق بهادار تهران

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با رشد شش هزار و ۶۷۲ واحدی به سطح یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد پنج هزار و ۷۸ واحدی در سطح ۴۵۶ هزار و ۲۹۸ واحد قرار گرفت.

شاخص کل بازار رشد ۰.۴۳ درصدی و شاخص هم وزن رشد ۱.۱۳ درصدی را تجربه کردند.

بورس امروز چهارشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نمای کلی فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۹۷ واحدی به سطح ۲۲ هزار و ۳۱۷ واحد رسید.

بورس امروز چهارشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۱۱۰ هزار و ۳۴۳ و ۵۸ هزار و ۷۲۴ میلیارد ریال بود. (حاصل ضرب حجم معاملات انجام شده در قیمت‌ها)

حجم معاملات بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۱۳ میلیارد و ۲۵۹ میلیون و چهار میلیارد و ۲۶۸ میلیون برگه سهم بود. (به تعداد سهام معامله شده حجم معاملات گفته می‌شود)

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز چهارشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز چهارشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تحلیل تکنیکال شاخص کل

روز گذشته شاخص کل توانست از محدوده یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحد به راحتی عبور کند، امروز در ابتدای بازار کمی سطح عرضه‌ها افزایش یافت و به گونه‌ای پولبک به سطح شکسته شده بود و سپس مجدد شاخص کل مثبت شد، حجم و ارزش معاملات گواه تداوم روند صعودی تا محدوده یک میلیون و ۶۴۰ هزار واحد است.

بورس امروز چهارشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

اخبار مهم

افزایش قیمت ۱۵ درصدی تایر خودرو تکذیب شد

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک، افزایش قیمت تایر را تکذیب کرد و گفت: در حال حاضر امکان افزایش قیمت وجود ندارد.

داوود سعادتی‌نژاد در واکنش به خبر افزایش ۱۵ درصدی قیمت تایر خودرو، از این مساله اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: در حال حاضر موقعیت افزایش قیمت نیست و در این باره افزایش قیمت تایر مصوب نشده است.

اخبار شرکت‌ها

هرمز و گزارش ماهانه: شرکت فولاد هرمزگان جنوب طی عملکرد یک ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۰۵/۳۱ معادل ۱۴ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۴۵ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل ۱۲۷ درصد افزایش داشته است.«هرمز» با سرمایه ثبت شده ۲۵ میلیون ریال طی عملکرد پنج ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ مبلغ ۸۵ میلیون و ۱۷۳ هزار و ۸۴۹ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸۷ درصد رشد داشته است.

فولاد و گزارش ماهانه: شرکت فولاد مبارکه اصفهان طی عملکرد یک ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۰۵/۳۱ معادل ۸۹ میلیون و ۴۰۲ هزار و ۶۲۲ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل ۱۰۸ درصد افزایش داشته است.«فولاد» با سرمایه ثبت شده ۲۹۳ میلیون ریال طی عملکرد پنج ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ مبلغ ۵۴۰ میلیون و ۲۶۸ هزار و ۵۸۴ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴۷ درصد رشد داشته است.

شدوص: شدوص در مرداد ماه به فروش ۷۰ میلیارد تومانی رسید که نسبت به تیر ماه ۱۴ درصد رشد و نسبت به میانگین چهار ماه گذشته ۲۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

این شرکت توانسته در پنج ماه نخست سال جاری مجموعاً ۳۰۵ میلیارد تومان فروش به ثبت برساند که نسبت به مدت مشابه سال بیش از سه برابر شده است.

نرخ فروش دوده صادراتی نسبت به ماه قبل پنج درصد رشد داشته است و برابر با ۲۵.۳ میلیون تومان به ازای هر کیلوگرم گزارش شده است.

فسرب: فسرب در مرداد ۴۰.۷ میلیارد تومان فروش ثبت کرد که نشان از رشد ۳۴ درصدی نسبت به فروش ۳۰.۳ میلیارد تومانی ماه قبل دارد. مقدار فروش شرکت از ۵۲۴ تن در تیر با افزایش ۱۲۴ درصدی در مرداد همراه بوده و به هزار و ۱۷۱ تن رسیده است. مقدار تولیدات مرداد هزار و ۵۲ تن بوده که در مقایسه با تولید هزار و ۲۱۵ تن از انواع محصولات در تیر، ۱۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد. شرکت تمام تولیدات شمش روی مرداد را انبار کرده است.

نرخ فروش شمش سرب در مرداد، هفت درصد نسبت به تیر کاهش داشته است. مجموع فروش شرکت از ابتدای سال مالی تا کنون به ۲۳۹.۲ میلیارد تومان می‌رسد که نسبت به مدت مشابه سال قبل با فروش ۶۴.۲ میلیارد تومانی، ۲۷۲ درصد افزایش داشته است.

دکیمی: شرکت صنعتی کیمیدارو در مرداد ۳۱ میلیارد تومان فروش داشت که نسبت به تیرماه ۳۰ درصد افت داشته و نسبت به میانگین چهار ماه گذشته ۱۶ درصد رشد داشته است. کل فروش شرکت در دوره پنج ماهه منتهی به مرداد با رشد ۱۰۳ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ۱۴۰ میلیارد تومان رسیده است. شرکت در این ماه ۹۳۱ میلیون عدد قرص و دراژه به فروش رسانده که نسبت به تیر ماه چهار درصد افت داشته است.

لبوتان: فروش شرکت در مرداد ماه حدود ۳۱۷.۶ میلیارد تومان بوده که نسبت به تیر ۲۶ درصد رشد داشته است. مقدار تولید و فروش شوفاژ در مرداد به ترتیب برابر با ۱۵ هزار و ۷۴۳ و ۲۳ هزار و ۴۶۲ دستگاه بوده که مقدار تولید نسبت به تیر ماه ۳۲ درصد کاهش اما مقدار فروش ۳۰ درصد رشد داشته است.

نرخ فروش شوفاژ در مرداد ماه حدود ۷۱ میلیون ریال بوده است که نسبت به تیر ماه ۱ درصد کاهش داشته است. مجموع فروش شرکت از ابتدای سال مالی تا کنون به رقمی بالغ بر ۱۳۷۱.۷ میلیارد تومان رسیده که نسبت به مدت مشابه سال مالی قبل ۱۰۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.آخرین قیمت سهم برابر با شش هزار و ۱۸۰ تومان بوده و در یک ماه گذشته ۲۱ درصد بازدهی داشته است.

دتوزیع: فروش شرکت در مرداد ماه با رشد خیره کننده ۵۱ درصدی نسبت به تیر به هزار و ۱۵۴ میلیارد تومان رسیده است. نکته جالب در اطلاعات شرکت افزایش ۱۰۰ درصدی درآمد فروش شرکت در پنج ماه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال مالی قبل می‌باشد. مجموع فروش شرکت در پنج ماه ابتدای سال مالی برابر با سه هزار و ۶۵۵ میلیارد تومان بوده است. همچنین مجموع درآمد پنج ماه ابتدایی سال جاری برابر با ۷۱ درصد کل فروش شرکت در سال ۱۳۹۹ بوده است.

کویر: تولیدی سپید فراب کویر امروز هزار و ۷۶۰ تن سبد میلگرد مخلوط در بورس کالا با قیمت پایه ۱۵۳ هزار و ۷۹۷ ریال عرضه کرد. در سمت تقاضا تا قیمت ۱۶۶ هزارو ۵۹ ریال رقابت شد. هزار و ۷۶۰ تن محصول با میانگین قیمت ۱۶۵ هزار و ۹۲۶ ریال معامله شد. قیمت پایانی معاملات امروز نسبت به هفته گذشته رشد شش درصدی داشته است.

ذوب آهن: ذوب آهن اصفهان امروز شش هزار و ۹۰۰ تن تیر آهن ۱۴ و ۱۶ در بورس کالا با قیمت پایه ۱۴۹ هزار و ۲۰۰ ریال عرضه کرد. در سمت تقاضا تا قیمت ۱۴۹ هزار و ۲۰۰ ریال رقابت شد. سه هزار و ۳۶ تن محصول با میانگین قیمت ۱۴۹ هزار و ۲۰۰ ریال معامله شد. قیمت پایانی معاملات امروز نسبت به هفته گذشته افت یک درصدی داشته است.

نقشه بازار بورس

بورس امروز چهارشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

کد خبر 517025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد LV ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    1 0
    مقاومت رد شده فعلا نگرانی نداره