الماس هایی که از موجودات زنده ساخته شده اند

یک مطالعه علمی جدید نشان داده که الماسی که در عمیق ترین بخش کره زمین قرار دارد از موجودات زنده قبلی تشکیل شده است.

به گزارش ایمنا، دانشمندان با تحقیق و مطالعه بر روی الماس‌های اعماق زمین به نتایج جالبی دست یافتند. در این مطالعه مشخص شده که الماس‌های ساخته شده از بقایای موجودات زنده در ۲۵۰ مایلی از زمین قرار داشته است. محققان در استرالیا اظهار کردند: این الماس‌های بسیار نادر که در اعماق زمین قرار دارند حاوی سطحی از ایزوتوپ‌های کربن هستند که نشان می‌دهد از مواد آلی تشکیل شده اند.

بیشتر الماس‌های طبیعی در گوشته زمین و تحت فشار زیاد و در دمای بیشتر از دو هزار و ۷۰۰ درجه فارنهایت تشکیل می‌شوند. الماس‌هایی که کاملاً از اتم‌های کربن ساخته شده و در یک شبکه متراکم چیده شده اند؛ سخت‌ترین مواد روی زمین هستند.

پروفسور ژنگ شیانگ لی در دانشگاه Curtin، گفت: این تحقیق نه تنها به درک چرخه کربن در زمین کمک می‌کند بلکه می‌توانند اطلاعات ارزشمندی را در رابطه با گذشته زمین به ما بدهد.

سه نوع اصلی الماس طبیعی عبارتند از: الماس سنگی، الماس اقیانوسی و الماس قاره‌ای. هر سه الماس در قسمت‌های مختلف گوشته از مخلوط متنوعی از کربن آلی و مواد معدنی تشکیل می‌شوند که می‌توان آن‌ها را با تفاوت در میزان ایزوتوپ کربن به نام δ13C (دلتا کربن سیزده) تشخیص داد. الماس کربن آلی نشان می‌دهد که از یک موجود زنده تشکیل شده اند، زیرا ترکیبات کربن آلی در موجودات زنده تولید می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کد خبر 516995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.