عملیات اجرایی اتصال سازمان فاوا سمنان به شبکه فیبر نوری شهری

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان از اتصال این سازمان و معاونت فنی و امور زیربنایی به مرکز داده شهرداری خبر داد.

وحید پرویزی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امروزه مهمترین موضوع در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، موضوع امنیت و کیفیت بسترهای ارتباطی بوده و در همین راستا یکی از اهداف این سازمان، توسعه شبکه فیبر نوری در سطح ساختمان‌های شهرداری و تقاطع‌های سطح شهر است.

وی افزود: با توجه به فعالیت سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان و نیاز به بستر ارتباطی مناسب جهت هماهنگی‌های ارتباطی، انجام اتصالات فیبر نوری آن در دستور کار این سازمان قرار گرفت که این امر به عنوان یک زیرساخت ارتباطی جدید و کارآمد، تأثیر مثبتی در ارتقای کیفیت ارتباطات شهر دارد.

پرویزی تصریح کرد: در این پروژه اتصال سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان و معاونت فنی و امور زیربنایی به مرکز داده شهرداری سمنان از طریق فیبر نوری توسط تیم اجرایی این سازمان انجام شده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان با بیان اینکه فیبر نوری یکی از مؤلفه‌های زیرساخت اجرای شهر هوشمند محسوب می‌شود، افزود: مهمترین ظرفیت‌های استفاده از فیبر نوری، سرعت انتقال داده است و اجرای این پروژه با جدیدترین تجهیزات و منطبق با استاندارهای بین‌المللی صورت گرفته است.

وی دستاوردهای گوناگونی را در خصوص توسعه این شبکه برشمرد و گفت: علاوه بر ایجاد و افزایش کیفیت ارتباط و انتقال داده‌ها برای ارائه خدمات شهری، امکان تداوم ارائه سرویس‌های شهرداری در شرایط بروز بحران احتمالی در مرکز داده اصلی شهرداری از کارکردهای دیگر توسعه فیبر نوری در شهر سمنان است.

کد خبر 516993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.