آغاز جنبش ویزای عشایر دیجیتال برای جذب گردشگر

شبکه‌ای ملی از شهرهای پذیرنده کارکنان دیجیتالی در اسپانیا شکل گرفته و در فرآیند جذب روزافزون گردشگران مجازی کمک شایانی کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نسل جدیدی از کارکنان دیجیتالی در سراسر دنیا آغاز به فعالیت کرده و جهان را به رقابت برای جذب خود سوق داده است. در واقع، مدیران شهرهای مختلف در تلاش هستند نوآوری‌هایی به کار گیرند تا کارکنان دیجیتالی را به سمت خود جذب کنند و از این طریق وضعیت گردشگری مجازی را بهبود بخشند.

در این راستا، دولت اسپانیا نیز وارد عمل شده و به پیروی از سایر کشورهای همجوار خود در قاره اروپا، ویزای عشایر دیجیتال(کوچ‌گردی دیجیتال) را معرفی کرده است که بر اساس آن، مسافران می‌توانند به طور قانونی ۱۲ ماه را در کشور طی کنند. کوچ‌گردی دیجیتال به افرادی اشاره دارد که از طریق فناوری ارتباطات راه دور امرار معاش می‌کنند و زندگی خویش را به شیوه عشایری ادامه می‌دهند.

بدیهی است که اسپانیا از کشورهای شبه جزیره ایبری در جنوب غربی اروپا، یکی از توریست‌پذیرترین نقاط دنیا به شمار می‌رود که به علت وجود جاذبه‌های اعجاب‌برانگیز خود در شهرهایی نظیر بارسلونا و پامپلونا هر سال گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به سمت خود فرامی‌خواند.

با این حال، جنبش جدید کشور برای اعطای ویزای کوچ‌گردی دیجیتال به معنای آغاز سفر به این شهرها تنها از طریق مجازی نیست، بلکه یک نوآوری به شمار می‌رود که در راستای جذب جهانگردان به سمت شهرهای کوچک‌تر و حومه آغاز شده و هدف آن رونق دوباره صنعت گردشگری رکود یافته در این مناطق است.

در این جنبش تعداد ۳۰ شهر کوچک و روستا در سراسر اسپانیا مورد توجه قرار خواهد گرفت و اقدامات لازم برای جذب گردشگران به سمت آن‌ها اعمال خواهد شد. از ویژگی‌های مشترک تمام این مناطق می‌توان به برخورداری جمعیتی کمتر از پنج هزار نفر در هر یک اشاره کرد که همین خصیصه، هویت روستایی به آن‌ها بخشیده است.

نبود فرصت شغلی کافی یکی از مهم‌ترین اهداف دولت اسپانیا برای آغاز جنبش ویزای عشایر دیجیتال در این مناطق روستایی بوده است تا از این طریق، متخصصان دیجیتالی را به فعالیت در این مقاصد دعوت کند. خواه ساکنان جدید روستاهای اسپانیا برای همیشه در آن‌ها ساکن شوند یا تنها یک دوره کاری را در آنجا طی کنند، مقامات محلی امیدوار هستند که حضور این افراد احیای جوامع و بهبود کیفیت زندگی این مناطق در پی داشته باشد.

کد خبر 516953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.