کسب درآمدهای پایدار برای شهرداری از ضروریات است

گزینه پیشنهادی شهرداری اصفهان گفت: توجه به درآمدهای پایدار برای شهرداری به گونه‌ای که فشار به مردم وارد نشود و از طریق کم کردن هزینه‌ها لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدعلی احمدی امروز _چهارشنبه سوم شهریورماه ۱۴۰۰_ در لایو اینستاگرامی شورای اسلامی شهر جهت ارائه برنامه‌های خود اظهار کرد: بیش از ۲۰۶ محله در اصفهان وجود دارد که بازیابی هویت آنها با به‌کارگیری جوانان و اجرای بیانیه گام دوم انقلاب همچنین توجه به علم، پژوهش و اقتصاد شهری باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: پروژه‌هایی که در شهر اجرا شده نیاز شهر بوده است، اما اصفهان نیازهای دیگری در بتن محله‌های خود دارد که لازم است مورد بررسی قرار گرفته و برای آن برنامه ریزی و تصمیم گیری شود.

گزینه پیشنهادی شهرداری اصفهان تاکید کرد: در اجرای پروژه‌های محلی می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق بسیاری از نیازها را برطرف کرد.

احمدی با بیان اینکه مردم انتظار دارند تحول اساسی در شهر، در ارتباطات با مردم، بهره‌وری برنامه‌ها، اولویت‌ها و ساختارها ایجاد شود، گفت: توجه نکردن به حاشیه‌ها نیاز است، در بدنه شهرداری اصفهان سیاسی‌کاری و حاشیه‌سازی باید رفع و به کار پرداخته شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیران شهرداری باید مدیرانی میدانی باشند، افزود: لازم است فرایند ارتباط با مردم شفاف و آسان باشد و فرا جناحی عمل شود، همچنین باید عدالت در رفتار با کارکنان شهرداری برقرار و خدمات شهری و پروژه‌ها در مناطق حاشیه‌ای و محلات مختلف عادلانه توزیع شود.

گزینه پیشنهادی شهرداری اصفهان اظهار کرد: هوشمند سازی در خدمات رسانی شهرداری و تحقق شهرداری الکترونیکی از ضروریات است؛ در حالی که بسیاری از مردم می‌توانند خدمات متعددی را از سازمان‌های مختلف از طریق گوشی موبایل دریافت کنند، ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که در این بخش ضعیف‌تر از سایر کلانشهرها عمل شده است.

احمدی با بیان اینکه نبود شفافیت در مجموعه شهرداری از سوی شهروندان مورد اتهام است، تصریح کرد: قطعاً دلیل آن پاکدست نبودن کارکنان شهرداری نیست بلکه پیچیدگی فرآیندها، بی توجهی به مشکلات معیشتی کارکنان و تناقض در قوانین باعث بروز چنین معضلی شده است.

وی تاکید کرد: توجه به محیط زیست شهر در برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ تاکید شده است، البته اگر به محیط زیست توجه می‌شد نباید قرارداد ۳۵۰ دستگاه اتوبوس با فیلترهای استاندارد لغو و سپس در ادامه فرایند تعدادی اتوبوس دیگر با قیمت‌های بیشتر برای شهر خریداری می‌شد.

گزینه پیشنهادی شهرداری اصفهان با بیان اینکه باید به مشکل کمبود آب و محیط زیست شهر همچنین درآمدهای پاک توجه بیشتری شود، گفت: توجه به درآمدهای پایدار برای شهرداری به گونه‌ای که فشار به مردم وارد نشود و از طریق کم کردن هزینه‌ها لازم و ضروری است.

احمدی گفت: برای اجرای برنامه‌های اصفهان ۱۴۰۵ به مدیریت جهادی بر مبنای حرکت علمی با برنامه و فراموش نکردن آرمان‌ها نیاز داریم.

وی با بیان اینکه برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ حاصل تلاش نخبگان، کارشناسان خدوم سازمان‌ها و مناطق مختلف شهرداری بوده که در ۳۳۰ صفحه تدوین شده است، اظهار کرد: تلاش‌های زیادی برای تدوین این برنامه کشیده شده و اصلی‌ترین برنامه شهردار اصفهان برای آینده شهر در آن ترسیم شده است.

وی تاکید کرد: در برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ برای جمعیت بیش از دو میلیون نفری شهر اصفهان که ۳۰ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود، برنامه‌ریزی صورت گرفته و شاخص‌ها و ارکانی از جمله رویکرد مردمی، زیبا با سیمای چشم‌انداز، پیشرفته با هویت تاریخی خوب، سلامت با جایگاه جهانی در نظر گرفته شده است که این موارد باید در برنامه‌های شهردار مورد توجه قرار گیرد.

گزینه پیشنهادی شهرداری اصفهان ادامه داد: قطعاً اگر این برنامه نیاز به اصلاح داشته باشد، باید فرایند قانونی خود را طی کند و رویکردها بر اساس نیازهای شهر تعیین شود.

احمدی با بیان اینکه افزایش اعتماد و امید مردم دومین نیاز مهم در شهر اصفهان است، اظهار کرد: مردم در شرایط سختی قرار دارند و تحریم‌ها، بی تدبیری‌ها، ناکارآمدی‌ها، بی توجهی به مشکلات آنها و شرایط ناشی از کرونا باعث شده مشکلات آنها روز به روز افزون‌تر شود، بنابراین باید با تلاش و مجاهدت اعتماد مردم را بازگردانیم و امید و سرمایه اجتماعی ارزشمند آنها را از طریق خدمات درست و صادقانه و خدمات بی منت افزایش دهیم؛ باید خودمان را خادم و نوکر مردم بدانیم و تلاش می‌کنیم آنچه رضای خداوند است را بدون منت برای مردم انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه عوامل بی‌اعتمادی باید کاهش یابد، گفت: قطعاً برای افزایش اعتماد و امید مردم باید به افرادی توجه شود که در سازمان‌ها و مناطق شهرداری به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنند. اعتماد نیروهای خدوم شهرداری به مدیریت شهر، شهردار و فرآیندها می‌تواند در افزایش جلب اعتماد شهروندان تأثیرگذار باشد که باید برای رسیدن به این خواسته تلاش کرد.

گزینه پیشنهادی شهرداری اصفهان افزود: برای رسیدن به این خواسته، داشته‌ی مهم ما سرمایه‌های انسانی توانمند و پاکدست است؛ باید به نیروهای شهرداری به عنوان سرمایه‌های ارزشمندی نگاه کنیم که کار سنگین و مأموریت‌های متعدد شهرداری را بتوانند انجام داده و به سر منزل مقصود برسانند.

وی گفت: مردم سوال می‌کنند نظارت ما بر عملکرد شهری چگونه است؟، امروز راننده تاکسی مسافری را که از نقطه‌ای به نقطه دیگر جابه‌جا می‌کند مورد ارزیابی مسافر قرار می‌گیرد، اما فرآیندهای گسترده و پیچیده شهرداری باعث می‌شود خدمات شهرداری برای مردم مورد ارزیابی قرار نگیرد.

احمدی با بیان اینکه توجه به اعتماد مردم مورد تاکید است، اظهار کرد: معتقدیم با چهار گروه باید ارتباط دقیق و هدفمند داشته باشیم؛ نخست مردم به عنوان ذی‌نفعان و سهامداران اصلی شهر که این ارتباط باید بدون تشریفات و میدانی، مستمر و هدفمند و بدون تبلیغات باشد.

وی خاطرنشان کرد: گروه دوم نخبگان، علما، دانشگاهیان، شرکت‌های دانش بنیان و تشکل‌های مختلف و گروه دیگر فعالان اجتماعی یا همان افراد دغدغه‌مندی هستند که دلشان به حال موضوعات مرتبط با محله خود می‌سوزد و برای پیشرفت کار نیاز به ارتباط مستمر و هدفمند با سرمایه‌گذاران دارند.

احمدی با اشاره به آمارهای ناشی از سرمایه‌گریزی از اصفهان گفت: برای رفع و کاهش یا اصلاح بافت فرسوده در سایر کلانشهرهای کشور سرمایه‌گذاران اصفهانی ورود پیدا کردند، زیرا فرآیندهای ما در این کلانشهر راحت نبوده و موانع اداری مانع فعالیت آنها بوده است.

گزینه پیشنهادی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در بخش فرهنگی کاهش تصدی‌گری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: عنوان شده که با «علی قاسم زاده» گزینه دیگر برای شهرداری اصفهان رقابت دارم در حالی که رقابتی وجود ندارد.

وی با قدردانی از تمام کارکنان خدوم شهرداری که تلاش‌های زیادی را انجام دادند و در این دوره گذار نیز اجازه ندادند اداره شهر با چالشی مواجه باشد، گفت: از تمام افرادی که ما را مورد نقد و لطف قرار دادند تشکر می‌کنم؛ چنانچه اعضای شورای شهر به اینجانب رأی ندادند به انتخاب آنها احترام می‌گذارم چرا که معتقدم باید کمک کنیم روحیه انقلابی که برای شهر کارآمد است را محقق کنیم و اگر به من رأی دادند با کمک از خدا و استعانت از حضرت ولی‌عصر (عج) و به یاری جوانان، همکاری اعضای شورای شهر و دوری از حاشیه و استفاده از مدیران میدانی، کار را با قوت و تلاش آغاز و ادامه خواهیم داد.

کد خبر 516910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.