آیا ممکن است کودکان همزمان به دو عفونت کووید-۱۹ و RSV مبتلا شوند؟

گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که ممکن است کودکان همزمان به بیماری کووید-۱۹ و عفونت RSV مبتلا شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویروس کرونا هم بزرگسالان و هم کودکان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، با ظهور گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا مانند دلتا نیز تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ در سراسر دنیا افزایش یافته است. دریافت واکسن کرونا خطر ابتلا به نوع شدید بیماری را کاهش می‌دهد و افرادی که هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند در معرض خطر ابتلا به بیماری کووید -۱۹ قرار دارند. کودکان هنوز واجد شرایط دریافت واکسن کرونا نیستند بنابراین احتمال آلوده شدن آن‌ها به این ویروس وجود دارد. گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که ممکن است کودکان همزمان به بیماری کووید -۱۹ و عفونت RSV مبتلا شوند که هر دو بیماری باعث ایجاد مشکلات تنفسی می‌شوند.

عفونت RSV چیست؟

ویروس سین‌سیشیال تنفسی (RSV) یک بیماری تنفسی است که باعث بروز عفونت ریه و دستگاه تنفسی می‌شود. متخصصان معتقدند که این ویروس بسیار مسری است و حداقل یک بار قبل از دو سالگی دستگاه تنفسی هر کودکی را آلوده کرده است. افرادی که به ویروس RSV آلوده می‌شوند علائم خفیفی که شبیه علائم سرماخوردگی است را تجربه می‌کنند، به نظر می‌رسد که ترکیب ویروس کرونا و RSV می‌تواند کشنده باشد.

آیا ممکن است کودکان همزمان به دو عفونت کووید -۱۹ و RSV مبتلا شوند؟

متخصصان باور دارند که ممکن است کودکان به صورت همزمان به دو عفونت کووید -۱۹ و RSV مبتلا شوند. نتایج مطالعه انجام شده در ماه ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی نشان می‌دهد که ۱۱ فرد از میان ۷۸ بیمار شرکت کننده در مطالعه به صورت همزمان به دو نوع عفونت مبتلا شده بودند که از این میان چهار نفر آن‌ها همزمان درگیر کووید -۱۹ و RSV شده بودند بنابراین به والدین توصیه شده است که مراقب کودکان خود باشند زیرا این گروه از افراد بیش از دیگران در معرض ابتلا به عفونت RSV قرار دارند.

علائم رایج عفونت RSV چیست؟

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که علائم رایج عفونت RSV شامل آبریزش بینی، کاهش یا از دست دادن اشتها، سرفه، عطسه، تب و تنگی نفس می‌شود. هر دو بیماری RSV و کووید -۱۹ به ریه‌ها آسیب وارد می‌کند به دستگاه تنفسی حمله می‌کند؛ بنابراین علائم این دو بیماری ممکن است بسیار شبیه به یکدیگر باشد برای نمونه ویروس کرونا نیز باعث بروز علائمی مانند تب، سرفه و حالت تهوع می‌شود.

تفاوت بین عفونت کرونا ویروس و RSV چیست؟

فرد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ ممکن است مشکلات گوارشی، مشکلات پوستی مانند راش یا از دست دادن حس بویایی و چشایی را تجربه کنند در حالی که فرد مبتلا به RSV به این مشکلات مبتلا نخواهد شد. با این وجود بهترین روش برای تشخیص بیماری آزمایش دادن است. توصیه شده است که اگر کودکی در خانواده شما با مشکل خاصی رو به رو شد باید فوراً به پزشک مراجعه کنید تا کودک آزمایشات مربوطه را انجام دهد.

کد خبر 516902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.