راه اندازی کارخانه کمپوست خرم‌آباد در کنار سکوی زباله

رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد گفت: کارخانه کمپوست در کنار سکوی بازیافت در شهر خرم‌آباد وجود ندارد که راه اندازی این کارخانه یک امر ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا بیرانوند در ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با بیان اینکه در طول روز حدود ۴۰۰ تن زباله در شهر خرم آباد جمع‌آوری و به کارخانه بازیافت انتقال و تفکیک و بعد از تفکیک به صورت کمپوست خارج می‌شود اظهار کرد: با توجه به اینکه سکوی زباله با نبود کارخانه کمپوست مواجه است این قول را خواهیم داد که کارخانه کمپوست در کنار سکوی زباله سازمان پسماند ایجاد و راه اندازی شود.

وی اظهار کرد: کارخانه کمپوست باعث تولید کود می‌شود و تمام کشاورزان می‌توانند برای فعالیت خود از آن بهره لازم را ببرند.

رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد با بیان این که تولید کمپوست یکی از راهبردهای مدیریت مواد زائد جامد شهری است، اضافه کرد: کمپوست می‌تواند برای مخلوط زباله‌های شهری با هدف کاهش حجم و وزن موادی که باید دفع شوند، کاهش انتشار بو و شیرابه، بازیافت منابع و کاهش هزینه‌های احتمالی دفع، مورد استفاده قرار گیرد.

بیرانوند ادامه داد: مشکلاتی از جمله بوی بد زباله‌ها، خرابی شیرابه‌های زباله، وجود ضایعاتی‌ها در شهر، ریختن نخاله‌های ساختمانی و جولان سگ‌های ولگرد از مشکلات مهمی است که سازمان مدیریت پسماند باید به آنها رسیدگی کند.

وی با اشاره به اهداف شورای شهر و شهرداری خرم آباد، افزود: اعضای شورای شهر و شهرداری باید خدمتگزاری به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند و همکاری و همدلی در انجام کار مردم باید در اولویت قرار گیرد.

رئیس شورای ششم با اشاره به راه اندازی مرکز پژوهش‌های شورای شهر گفت: مرکز پژوهش‌های شورای شهر خرم آباد به ریاست مجید دریکوند راه اندازی شده و موضوعات از جمله بررسی تصویب خدمات شهری، اولویت بندی مشکلات و معضلات در سطح شهر، کارهای کارشناسی شده از طریق این مرکز بررسی و اجرا خواهد شد و در این راستا سعی خواهیم کرد از ظرفیت اساتید، نخبگان، دانشجویان و کسانی که در توسعه آبادانی شهر مؤثر هستند می‌توانند در اتاق فکر مرکز پژوهش شورای شهر حضور داشته و از ظرفیت آنها استفاده خواهیم کرد.

کد خبر 516843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.