دستور العمل واکسیناسیون دانشجویان ابلاغ نشده است

رئیس دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری گفت: پرسنل دانشگاه واکسینه شدند اما برای دانشجویان دستورالعملی نیامده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهروز شایق امروز _سه‌شنبه دوم شهریورماه_ در نشست خبری، اظهار کرد: ساختار جدید این مرکز علمی کاربردی به منظور جداسازی آموزش در چارچوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تعدادی از مراکز وابسته به نهادهای دولتی دانشگاه علمی و کاربردی استان از جمله مراکز بهزیستی و فنی و حرفه‌ای تعطیل شده که در حال حاضر دارای هشت مرکز فعال است.

شایق ادامه داد: در این راستا در استان چهارمحال و بختیاری هشت مرکز علمی کاربردی با حدود دو هزار و ۱۰۰ دانشجو فعال است که از این تعداد تقریباً یک هزار و ۱۰۰ نفر در مقطع کاردانی و مابقی در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند.

وی تاکید کرد: ۴۰۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه در حوزه‌های فرهنگ و هنر، ۱۱۰ نفر در کشاورزی و و یک هزار و ۳۰۰ نفر در حوزه خدمات مورد نیاز جامعه تحصیل می‌کنند.

شایق تصریح کرد: روند نزولی آمار متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های کشور در دانشگاه علمی کاربردی نیز مطرح بوده است، اما این دانشگاه کیفی سازی را دستور کار قرار داده است.

وی عنوان کرد: با شیوع کرونا آموزش‌ها در این مرکز علمی تحت تأثیر قرار گرفت زیرا دو سوم واحدهای آموزشی در این دانشگاه عملی است و در آموزش مجازی نمی‌توان به کیفیت مطمئن بود.

شایق با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی مهارت محور است و آموزش‌های مورد نیاز صنعت و جامعه را دارد، گفت: امسال ۱۸ رشته به مجموعه مراکز اضافه شد که از این تعداد ۱۳ مورد در سایر استان‌ها بوده، اما پنج رشته دیگر برای نخستین در کشور در استان اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: رشته‌های جدید در مقطع کاردانی شامل کاردان حرفه‌ای تربیت مربی مهدکودک، کاردان حرفه‌ای پرورش زنبور عسل و کاردان حرفه‌ای مربی نمایش کودک و در مقطع کارشناسی در رشته‌های عکاسی خبری و کارشناس حرفه‌ای عملیات روانی است.

شایق تصریح کرد: امسال فراخوان جذب مدرس داده شده و متقاضیان می‌توانند تا ۱۵ شهریور در این زمینه اقدام کنند و در حال حاضر هم دانشگاه دارای ۴۵۰ مدرس فعال است که از این تعداد ۳۱ نفر خبره هستند یعنی تحصیلات بالایی ندارند اما در کار خود حرفه‌ای هستند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: بر اساس مصوبات ستاد کرونا استان تمامی اعضای مدرس و پرسنل دانشگاه علمی کاربردی به مرکز واکسیناسیون معرفی شده و صد در صد واکسینه شدند اما برای واکسیناسیون دانشجویان دستورالعملی صادر نشده است.

شایق با اشاره به وجود رشته گردشگری در این دانشگاه، گفت: متأسفانه استقبال خوبی از این رشته نشده است و مرکز زاگرس موفق به فعالیت در این عرصه نشد. از هفت نفر دانشجو تنها دو نفر ادامه تحصیل دادند که در ماه جاری فارغ‌التحصیل می‌شوند و دوره‌های آموزش آنان که قرار بود خارج از کشور برگزار شود به دلیل کرونا به شکل مجازی صورت گرفت.

کد خبر 516747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.