والیبالیست‌های نوجوان ایرانی به دنبال هفتمین مدال جهانی

تیم‌های والیبال پایه ایران، همیشه در سطح جهان به عنوان یک مدعی مطرح بوده‌اند و تیم نوجوانان ایران نیز از مسابقات جهانی تهران به دنبال مدال است.

به گزارش ایمنا، هفدهمین دوره مسابقات والیبال نوجوانان جهان از فردا سه‌شنبه به میزبانی تهران آغاز می‌شود و تیم ایران، سیزدهمین حضور خود را در این رقابت‌ها تجربه می‌کند.

ایران با ۲ قهرمانی، ۲ نایب قهرمانی و ۲ مدال برنز پس از برزیل و روسیه در رتبه سوم پرافتخارترین تیم‌های والیبال نوجوانان زیر ۱۹ سال جهان قرار دارد و در تاریخ برگزاری مسابقات والیبال رده پایه نشان داده که همیشه یک تیم مدعی بوده و در این دوره نیز که میزبان رقابت‌هاست، نگاه ویژه‌ای به کسب مدال دارد.

دیدارهای تدارکاتی خارجی و داخلی متعددی برای آماده‌سازی شاگردان مسعود آرمات توسط فدراسیون در نظر گرفته شده بود که به نظر می‌رسد در شرایط کرونایی فعلی، حداکثر کار ممکن بود. آخرین دیدارهای تدارکاتی نوجوانان ایران در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار شد که با پیروزی مقابل ایتالیا و آلمان به پایان رسید تا تیم با شرایط روحی مضاعف وارد تورنمنت قهرمانی جهان شود.

گروه‌بندی دور مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان به شرح زیر است:

گروه اول: ایران، نیجریه، لهستان، هند (گواتمالا حذف شد)
گروه دوم: ایتالیا، جمهوری چک، بلاروس، کلمبیا، برزیل
گروه سوم: روسیه، بلغارستان، کامرون، بلژیک، تایلند
گروه چهارم: آرژانتین، مصر، آلمان، کوبا (جمهوری دومینیکن حذف شد)

به دلیل مثبت شدن تست PCR تعدادی از بازیکنان تیم‌های جمهوری دومینیکن و گواتمالا پیش از پرواز در کشور مبدا، این دو کشور از حضور در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان کنار گذاشته شدند. این در حالی است که گواتمالا در گروه A رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان (زیر ۱۹ سال) با ایران، همگروه بود.

پیش از این فدراسیون جهانی والیبال اعلام کرده بود در صورتی که تیمی نتواند حداقل از ۶ بازیکن خود در جریان رقابت‌ها استفاده کند، برای آن تیم باخت فنی (باخت ۳ بر صفر) در نظر گرفته خواهد شد. با غیبت جمهوری دومینیکن و گواتمالا در رقابت‌های قهرمانی جهان، برنامه مسابقات تغییر نخواهد کرد و تمامی بازی‌های این دو تیم با نتیجه ۳ بر صفر به سود حریفان ثبت خواهد شد.

برنامه بازی‌های تیم ایران در مرحله گروهی به شرح زیر است:

چهارشنبه ۳ شهریور
ایران _ هند، ساعت ۱۹

جمعه ۵ شهریور
ایران _ لهستان، ساعت ۱۹

شنبه ۶ شهریور
ایران _ نیجریه، ساعت ۱۹

ایلشن داوودی پور، عرشیا به نژاد، یوسف کاظمی، عرفان نوروزی، شایان سپهری فرد، امیر محمد حیدری زاد، امیر محمد گلزاده، مبین نصری، عرفان اصغرپور، یونس جوان، پوریا حسین خانزاده و سجاد جلوداریان بازیکنان تیم نوجوانان ایران و کادر فنی تیم در این رقابت‌ها را مسعود آرمات به عنوان سرمربی، رضا عسگری به عنوان سرپرست، احمد لاهوتی، علی فتاحی، مرتضی اکبراشرفی به عنوان مربی، محمدامین شاکری آنالیزور، مهدی احمدی فیزیوتراپ و مهدی هاشمی بدنساز تشکیل می‌دهند.

فهرست تیم‌های اول تا چهارم ادوار گذشته قهرمانی نوجوانان جهان به شرح زیر است:

۱۹۸۹: برزیل _ شوروی _ بلغارستان _ ایران
۱۹۹۱: برزیل _ شوروی _ کره‌جنوبی _ چکسوالی
۱۹۹۳: برزیل _ ژاپن _ کره‌جنوبی _ پرتغال
۱۹۹۵: برزیل _ ایتالیا _ ژاپن _ پورتوریکو
۱۹۹۷: ایتالیا _ یونان _ ژاپن _ لهستان
۱۹۹۹: روسیه _ ونزوئلا _ لهستان _ عربستان سعودی
۲۰۰۱: برزیل _ ایران _ روسیه _ مصر
۲۰۰۳: برزیل _ هند _ ایران _ جمهوری چک
۲۰۰۵: روسیه _ برزیل _ ایتالیا _ آرژانتین
۲۰۰۷: ایران _ چین _ فرانسه _ آرژانتین
۲۰۰۹: صربستان _ ایران _ آرژانتین _ روسیه
۲۰۱۱: صربستان _ اسپانیا _ کوبا _ فرانسه
۲۰۱۳: روسیه _ چین _ لهستان _ ایران
۲۰۱۵: لهستان _ آرژانتین _ ایران _ روسیه
۲۰۱۷: ایران _ روسیه _ ژاپن _ کره جنوبی
۲۰۱۹: ایتالیا _ روسیه _ آرژانتین _ مصر

کد خبر 516434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.