بلژیک اتوبوس‌های واکسیناسیون کرونا را در خیابان‌ها به گردش می‌آورد

مدیران گنت، کلانشهری در ناحیه فلاندرز بلژیک، خدمات جدیدی برای ارائه واکسن در شهر فراهم آورده است که طی آن، تمام ساکنان فرصت دریافت آن در محل زندگی خود را پیدا می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از بیست و پنجم ماه اوت اتوبوس‌های حاوی واکسن کرونا در محله‌های مختلف گنت به حرکت در خواهد آمد تا فرصت دریافت واکسن توسط مردم در محل زندگی‌شان را فراهم آورند. این اقدام تا بیست و نهم ماه سپتامبر ادامه خواهد داشت که انتظار می‌رود تا آن زمان شهر به یک ایمنی جمعی دست یابد. البته تاکنون نیز توزیع واکسن با سرعت مطلوبی انجام شده به طوری که نرخ واکسیناسیون در شهر به ۷۳ درصد رسیده است.

از بیست و پنجم ماه اوت به بعد مردم گنت می‌توانند بدون ثبت نام واکسن دریافت کنند چرا که پرسنل درمانی مستقر در اتوبوس‌های مخصوص واکسیناسیون با توقف در هر کوچه و محله مردم را به دریافت واکسن در داخل اتوبوس‌ها دعوت می‌کنند. این اقدام در جهت تسهیل فرآیند رفت و آمد به مراکز درمانی جهت واکسینه شدن برای افرادی با ناتوانایی‌های خاص اعمال شده است با این حال، تمام مردم واجد شرایط دریافت واکسن می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

در مرحله اول، اتوبوس‌ها راهی مناطق Vrijdagmarkt، Kanaaldorpen، Nieuw Gent و Bloemekenswijk خواهد شد و در نقاط مختلف آن‌ها توقف خواهد کرد تا تمام ساکنان به آن‌ها در محل سکونت خود دسترسی داشته باشند. سپس کارکنان در کوچه‌های مختلف می‌چرخند و حتی درب منازل را می‌زنند تا مردم را با رعایت فاصله اجتماعی به داخل اتوبوس‌ها راهنمایی کنند و در نهایت، افراد متخصص یا پزشکان مستقر در داخل وسایل نقلیه، فرآیند واکسیناسیون را انجام دهند.

فرآیند واکسیناسیون در داخل اتوبوس‌ها درست مشابه با مراکز درمانی انجام خواهد شد به این صورت که هویت افراد کنترل می‌شود، مردم موظف خواهند بود یک فرم پزشکی پر کنند، واکسن کرونا برای آن‌ها تزریق می‌شود و در نهایت هر شخص باید ۱۵ دقیقه را در محل منتظر بماند تا در صورت هر گونه واکنش به وضعیت او رسیدگی شود.

بلژیک اتوبوس‌های واکسیناسیون کرونا را در خیابان‌ها به گردش می‌آورد

کد خبر 516426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.