حمایت کلاب‌هاوس، فیس‌بوک و لینکدین از کاربران افغانستانی

حفاظت از حریم خصوصی و تامین امنیت اطلاعات کاربران افغانستانی در دستور کار شبکه‌های اجتماعی کلاب‌هاوس، فیس‌بوک و لینکدین قرار گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس در توئیتر اعلام کرد که تنظیمات مربوط به حریم خصوصی کاربران در افغانستان را تغییر داده است به طوری که اطلاعات و عکس این کاربران مخفی شده است و پیدا کردن حساب‌های آن‌ها در جستجو نیز دشوارتر شده است البته در صورتی که کاربران احساس کنند در مورد ارائه اطلاعات شخصی خود مشکلی ندارند، می‌توانند تنظیمات را برگردانند و دوباره آن‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارند.

کلاب‌هاوس اعلام کرده است که اقدامات انجام شده در مورد حساب‌های کاربران افغانستانی قابل معکوس شدن است و افراد می‌توانند دوباره درخواست کنند که حساب آن‌ها به راحتی در جستجوها توسط دیگران مشاهده شود علاوه بر این افراد می‌توانند به دلایل امنیتی از نام‌های مستعار به جای اسم واقعی خود استفاده کنند.

بسیاری از کاربران افغانستانی در روزهای گذشته عکس و دیگر اطلاعات شخصی خود را از اکانت‌های خود در شبکه‌های مجازی حذف کرده‌اند تا دیگر افراد نتوانند به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشند. پلتفرم کلاب‌هاوس تنها شبکه اجتماعی نیست که برای حفظ حریم خصوصی و ایمنی کاربران افغانستانی اقداماتی کرده است.

فیس بوک نیز به منظور محافظت از اطلاعات حساب‌های کاربران افغانستانی خود در برابر سو استفاده طالبان، قابلیت جدیدی اضافه کرده است که افراد می‌توانند تنها با یک کلیک دسترسی به اطلاعات حساب خود را قفل کنند در این صورت افرادی که در لیست مخاطبان کاربران نیستند، نمی‌توانند تصاویر و محتوای صفحه شخصی آن‌ها را ببینند. شبکه اجتماعی لینکدین نیز اعلام کرده است که اطلاعات شبکه‌ای کاربران افغانستان را به صورت موقتی مخفی می‌کنند تا دیگران نتوانند آن‌ها را مشاهده کنند.

کد خبر 516409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.