۲ گزینه نهایی انتخاب شهردار اصفهان را بشناسید+ برنامه پیشنهادی

محمدعلی احمدی و علی قاسم زاده گزینه‌های نهایی تصدی مسئولیت شهرداری اصفهان هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شورای اسلامی شهر اصفهان بامداد امروز (دوشنبه) سوابق و برنامه‌های پنج نامزد نهایی انتخاب شهردار را منتشر کرد و در فاصله چند ساعت پس از آن، با جمع بندی نهایی اعضای شورا، آقایان محمدعلی احمدی و علی قاسم زاده، به عنوان گزینه‌های نهایی تصدی سمت شهرداری اصفهان مشخص شدند.

در ادامه با سوابق این دو گزینه بیشتر آشنا شوید:

محمدعلی احمدی متولد ۱۳۴۳ و دارای مدرک کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان و کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه است.

او ریاست شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان، مدیر عاملی شرکت اتوبوسرانی اصفهان و حومه و فرماندهی بسیج شهرداری اصفهان را در کارنامه دارد همچنین ریاست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان و مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری اصفهان را بر عهده داشته است.

این نامزد تصدی شهرداری، عضو کمیته برنامه‌ریزی و راهبردی اتحادیه اتوبوسرانی‌های درون کشور، عضو هیئت مدیره سازمان حمل و نقل عمومی بهارستان، معاون فرهنگی سپاه استان اصفهان، دبیر کمیسیون کارگری استان اصفهان، جانشین رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اصفهان بوده است.

در چکیده برنامه‌های پیشنهادی احمدی اجرای برنامه‌های تدوین شده افق ۱۴۰۵ شهرداری اصفهان همراه با بازنگری و اصلاح، توجه ویژه به ارتقای حمل و نقل عمومی و بافت فرسوده و توجه ویژه به ابعاد مختلف حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در اولویت قرار دارد. او همچنین رعایت عدالت و توجه ویژه به نقاط کمتر برخوردار، خلاقیت و دانش محوری، هوشمند سازی، محله محوری، شایسته سالاری و پرهیز از سیاست زدگی را از اهداف اجرایی خود در آینده ذکر کرده است.

وی مدیریت جهادی، مشارکت شهروندان، فسادستیزی و شفافیت، ارتقای هویت شهری، تقویت حوزه گردشگری، قانون مداری و حقوق شهروندی و تحول ساختاری و کارآمدی منابع انسانی را از مبانی مدیریت شهری خود می‌داند.

علی قاسم زاده نیز متولد ۱۳۴۱ است. او کارشناسی الهیات از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد و دکترای مشاوره از دانشگاه اصفهان دارد.

وی مدیرعاملی ریاست و عضویت در هیئت مدیره سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، معاونت فرهنگی شهردار اصفهان، مدیر عامل مؤسسه فرهنگی شهید آیت الله مدرس، بنیانگذاری مجموعه فرهنگی شهید اژه‌ای، بنیانگذاری مؤسسه مشاوره آفتاب شهر و مدیریت مجتمع آموزشی دانشگاه اصفهان و مجتمع آموزشی صالحین را در کارنامه دارد.

این نامزد تصدی مسئولیت شهرداری، به مدت چهار سال معاون فرهنگی شهردار اصفهان بوده و همچنین عضو هیئت امنای مراکز فرهنگی شهید آیت الله مدرس و پانزده خرداد است. عضو کمیته عالی شرق، ناژوان، تخت فولاد، هیئت منصفه مطبوعات، مشاوره دبیرستان شهید اژه‌ای (تیزهوشان اصفهان)، دبیر ستاد اصفهان پایتخت فرهنگی جهان اسلام و رئیس پنج دوره ستاد هفته نکوداشت اصفهان، مشاور مدیر عامل سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران به مدت دو سال و عضو شورای عالی کانون‌های فرهنگی هنری مسجد اصفهان بوده است.

در چکیده برنامه‌های پیشنهادی قاسم زاده به ضرورت داشتن آرمان، اصول، اهداف و برنامه‌های بلندمدت و کوتاه مدت در اداره کلانشهر اصفهان اشاره شده و اعلام کرده است که در هر دوره و به اقتضای حاکمیت هر تفکر تغییراتی در محتوای مدیریت شهری ایجاد شده، اما هیچ کس در ضرورت آن تردید نکرده است.

وی یکی از راهکارهای اساسی در به‌روزرسانی و به‌روز نگهداری شهرداری‌ها را ارتقا و تعالی بخشی در سبک اداره شهر می‌داند همچنین وجود فضا و فرصت برای مردم در عرصه تصمیم سازی و مشارکت فعال آن‌ها را لازمه پیشرفت و آبادانی شهر بیان کرده است همچنین در الگوی مدیریتی خود استفاده از توان علما، نخبگان، بخش خصوصی و تشکل‌های مردم نهاد را مد نظر قرار داده است. به نظر وی شهرداری از سرعت تغییر جامعه و سبک زندگی شتابان شهری جا مانده است و باید تدابیر ویژه‌ای برای رفع این فاصله اندیشید.

به گزارش ایمنا، این دو نفر پس از طی فرایند چند مرحله‌ای نامزدهای تصدی شهرداری اصفهان انتخاب شده‌اند و شورای اسلامی شهر تا یک ماه پس از استقرار قانونی خود زمان دارد به گزینه نهایی رسیده و آن را برای تأیید نهایی به وزارت کشور معرفی کند.

کد خبر 516394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.