اصول صحیح برنامه‌ریزی و درس‌خواندن برای کنکور ۱۴۰۱

یک مشاوره تحصیلی گفت: توصیه شده است که ساعات مطالعه دانش‌آموزان در ابتدا و در این زمان از سال از پنج تا ۶ ساعت در روز آغاز شود و با گذر زمان افزایش پیدا کند. زمان مطالعه متقاضیان کنکور ۱۴۰۱ بهتر است تا قبل از تعطیلات نوروز به ۱۰ ساعت در روز افزایش یابد.

نگار اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بهتر است که دانش آموزان به صورت روزانه یا هفتگی برنامه‌ریزی کنند. برنامه نباید طولانی مدت باشد و به صورت دو هفته یک بار یا ماهانه تنظیم شود. باید بازه زمانی برنامه‌ریزی درسی حداکثر یک هفته باشد تا متقاضی بتواند پس از اتمام هر روز یا هر هفته عملکرد خود را بررسی و نقاط ضعف و اشکالات درسی خود را شناسایی کند تا در روز یا هفته بعد این مشکلات را برطرف و عملکرد قابل قبول‌تری داشته باشد.

وی ادامه داد: توصیه شده است که در این موقع از سال ساعات مطالعه دانش‌آموزان از پنج تا شش ساعت در روز آغاز شود و با گذر زمان افزایش پیدا کند. زمان مطالعه متقاضیان کنکور ۱۴۰۱ بهتر است تا قبل از تعطیلات نوروز به ۱۰ ساعت در روز افزایش یابد، بعد از این ایام نیز ممکن است زمان مطالعه به بیش از ۱۰ ساعت نیز برسد.

این مشاور تحصیلی با تاکید بر اینکه مرور مطالب درسی نقش مهمی در یادگیری به عهده دارد، گفت: لازم است دانش‌آموزان زمانی را نیز برای مرور مطالب در نظر بگیرند همچنین توصیه شده افراد زمانی را برای استراحت تعیین و تعادلی بین استراحت و زمان مطالعه خود برقرار کنند. بهتر است دانش آموزان یک ساعت و نیم مطالعه و سپس ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان باید مطالب درسی خود را تقسیم‌بندی کنند تا بازه‌های زمانی کوتاه‌تری را به آن‌ها اختصاص دهند در غیر این صورت افراد از مطالعه مباحث سنگین و طولانی خسته خواهند شد. خلاصه نویسی یکی از بهترین شیوه‌هایی است که به بهبود عملکرد افراد در کنکور کمک شایانی می‌کند، زیرا دانش‌آموزان می‌توانند در زمان تعیین شده برای مرور دروس، مباحث خلاصه شده را مطالعه کنند.

اکبری گفت: متقاضیان کنکور ۱۴۰۱ باید مطالعه دروس عمومی را همیشه در برنامه خود جای دهند زیرا بازده بیشتر داوطلبان کنکور در این دروس ضعیف است. توصیه شده که افراد با استفاده از کتاب یا لوح‌های فشرده مناسب عملکرد خود در دروس عمومی را بهبود ببخشند. همانطور که مشخص است در هر رشته زیر گروه‌های متفاوتی وجود دارد در هر زیر گروه رشته‌های متنوع قرار گرفته و برای هر زیر گروه ضریب دروس تخصصی متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه در گروه آزمایشی هنر دروس درک هنر و خلاقیت تصویری در رشته گرافیک ضریب چهار دارد، افزود: داوطلبان این رشته باید زمان بیشتری را برای این دروس در نظر بگیرند. آن‌ها می‌توانند مطالعه دروس دیگر با ضریب کمتر را به صورت متنوع در برنامه‌ریزی خود جای دهند؛ برای نمونه ممکن است دو یا سه مورد از دروس با ضریب کمتر در برنامه یک هفته قرار نگیرد و در عوض در برنامه هفته آینده به آن‌ها توجه شود.

کد خبر 516253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.