جو بایدن جواب تلفن جانسون را نداد

در شرایطی که افغانستان با هرج و مرج مواجه و طالبان بر کابل مسلط است، جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا بیش از ۳۶ ساعت توجهی به تماس‌های بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس نشان نداد.

به گزارش ایمنا، شبکه تلویزیونی العربیه اعلام کرد: با وجود همراهی نیروهای انگلیسی با نیروهای آمریکایی در فرودگاه کابل، رئیس جمهور آمریکا حاضر نشد به تماس‌های نخست وزیر انگلیس پاسخ دهد.

در شرایطی که افغانستان با هرج و مرج مواجه و طالبان بر کابل مسلط است، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بیش از ۳۶ ساعت به تماس‌های بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس بی توجهی کرد.

بوریس جانسون تلاش کرد درباره نظامیان انگلیسی حاضر در فرودگاه کابل با رئیس جمهور آمریکا هماهنگی‌هایی داشته باشد، اما گفته می‌شود در این مدت، رایزنی‌های آمریکا با خارج از کشور در موضوع افغانستان، به وزیر امور خارجه و برخی از مقامات دیگر واگذار شد و به گفته جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا، جو بایدن به مدت سه روز با هیچیک از سران جهان درباره تحولات افغانستان صحبت نکرد.

این اتفاقات در شرایطی رخ داد که اوضاع در اطراف فرودگاه کابل متشنج است و هزاران نفر تلاش می‌کنند به هر نحو ممکن از افغانستان فرار کنند.

اخیراً نشریه فوربز در گزارشی نوشت: آمریکا حضور نظامی بیست ساله در افغانستان داشته است. در بیست سالی که از یازده سپتامبر می‌گذرد، آمریکا بیش از دو تریلیون دلار (دو هزار میلیارد دلار) برای جنگ در افغانستان هزینه کرده است.

هشتصد میلیارد دلار برای هزینه‌های مستقیم جنگ پرداخت شده است. هشتاد و پنج میلیارد دلار برای آموزش دادن به نیروهای نظامی افغانستان هزینه شده است درحالیکه این نیروها چند هفته پس از تعطیلی پایگاه نظامی بگرام در ماه ژوئیه، از هم پاشیدند و تسلیم شدند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کد خبر 516186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.