اسپانیا درصدد زمینه‌سازی برای برگزاری نمایشگاه سالانه

«مریدا» از کلانشهرهای اسپانیا و مرکز ناحیه خودگردان اکسترمادورا، هر ساله میزبان جشنواره‌ای فرهنگی است که در آن زندگی روزمره تاریخ باستان به تصویر کشیده می‌شود؛ مدیران شهر از آماده‌سازی شرایط برای برگزاری این رویداد تا روز موعود، یعنی اوایل ماه اکتبر خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هر ساله در ماه اکتبر جشنواره‌ای تحت عنوان Emerita Lvdica در شهر اسپانیایی «مریدا» برگزار می‌شود که طی آن، هنرمندان و خلاقان تاریخ غنی رومانی را گرامی می‌دارند. گروهی از هنرمندان خلاق در نظر دارند در نمایش‌های جشنواره فرهنگی امسال خود، مردم را با زندگی دنیای باستان پیوند دهند. این نمایش‌ها با الهام از نمایشگاه‌های قرون وسطایی که این روزها در اغلب شهرهای اسپانیا برگزار می‌شود ارائه خواهد شد و تجربه زندگی روزمره در دنیای باستان را بین بازدیدکنندگان به وجود می‌آورد. البته بازگرداندن عقربه زمان به دوران قرن اول میلادی، نمایش‌های مریدا را از انواع مشابه آن در سایر شهرهای کشور متمایز کرده است.

رویداد فرهنگی مریدا بین چهارم تا دهم ماه اکتبر ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد که شهردار تمام علاقمندان را دعوت کرده است برای برخورداری از غرفه‌های نمایشگاه در وب‌سایت شهر ثبت نام کنند. از سوی دیگر، مورخانی توسط مقامات مریدا به کار گرفته خواهند شد تا تمام رویدادهای نمایشی را زیر نظر داشته باشند و از هر گونه تحریف در وقایع تاریخی جلوگیری کنند.

تا کنون شهروندان بسیاری برای همکاری در ایجاد فضایی تاریخی اعلام آمادگی کرده و مدعی شده‌اند از هیچ اقدامی برای افزایش هر چه بیشتر شهرت جشنواره در کشور و حتی جهان دریغ نخواهند کرد.

بازدیدکنندگان و گردشگران جشنواره Emerita Lvdica شاهد نمایش‌های تاریخی، نبرد گلادیاتورها، راهپیمایی لژیونرها، تئاترهای متعدد و یک برنامه نمایش مد با لباس‌های رومانی خواهند بود. علاوه بر این، قرار است دو بازار جدا از هم در این نمایشگاه به وجود آید که یکی از آن‌ها به فروش مواد غذایی و دیگری برای هنرهای دستی و دیگر آثار هنرمندان اختصاص داده خواهد شد.

کد خبر 516176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.