مصرف برق روز عاشورا بیش از هفت هزارمگاوات افزایش داشت

سخنگوی صنعت برق گفت: مصرف برق در روز عاشورای امسال نسبت به زمان مشابه پارسال و با وجود کاهش پیک بار در مقایسه با سه ماه قبل هفت هزار و ۵۰۰ مگاوات رشد داشت.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، "مصطفی رجبی مشهدی" در گفت‌وگویی افزود: با وجود کاهش مصرف در پنج روز گذشته با توجه به تعطیلی اغلب مشاغل، کسب و کارها و اداره‌ها و سازمان‌ها همچنین روزهای تاسوعا و عاشورا که به طور معمول روزهای کم‌باری برای صنعت برق محسوب می‌شوند و مصرف برق کاهش قابل توجهی پیدا می‌کند، مصرف برق در روز عاشورا به ۴۹ هزار و ۶۰۸ مگاوات رسید و اگرچه این میزان از هفتم خرداد به بعد که هیچیک از پیک‌بارهای ما کمتر از ۵۰ هزار مگاوات نبود، کمتر است؛ ۷ هزار و ۵۰۰ مگاوات از عاشورای سال قبل بیشتر شده است.

وی ادامه داد: گرچه دما هم در این روز ۲ درجه گرم‌تر از مدت مشابه در سال گذشته بود که افزایش مصرف معادل آن حدود ۲ هزار و ۴۰۰ مگاوات بوده به نظر می‌رسد ۵ هزار مگاوات عددی است که رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: حدود ۲ هزار مگاوات افزایش مصرف ناشی از مشترکان جدید صنعت برق داریم، اما ۳ هزار مگاوات دیگر می‌تواند منشأ دیگری داشته باشدکه باید کانون توجه ما به سمت رمزارزها باشد که در کشور به صورت غیرمجاز در حال فعالیت هستند.

رجبی مشهدی با بیان اینکه در طی ۶ روز گذشته با توجه به کاهش بار شبکه توانستیم گشایش‌هایی را در تأمین برق بخش صنعت داشته باشیم، گفت: صنایع توانستند در این چند روز بدون وجود محدودیتی جدی فعالیت داشته باشند، به طوری که در بخش صنعت سیمان محدودیتی وجود نداشته و به جز در ساعت اوج مصرف که آن هم متناسب با سالهای گذشته بوده است، ۷۵ درصد نیاز برق این بخش تأمین شده و در بخش فولاد نیز بیش از ۷۰ درصد برق مورد نیاز در روزهای اخیر تأمین شده است.

وی ادامه داد: برای روزهای آتی تلاش می‌شود شیفت شبانه صنعت فولاد بدون محدودیت باشد اما طی روز در حد توان و به اندازه‌ای که برای تولید اکسیژن در این بخش برق مورد نیاز است را تأمین خواهیم کرد.
سخنگوی صنعت برق گفت: از امروز تا انتهای هفته روند افزایش دما را داریم که لازم است مشترکان عمده همکاری لازم را با صنعت برق داشته باشند.

سخنگوی صنعت برق افزود: هم سعی خواهیم کرد به تدریج متناسب با کاهش دما و به تبع آن کاهش مصرف برق؛ تمهیدات لازم را برای تأمین بیشتر برق برای این بخش از صنعت کشور که همکاری خوبی با صنعت برق دارند را اتخاذ کنیم.
به گفته وی، برای روزهای پیش رو متناسب با شرایط عمدتاً در ساعت اوج مصرف محدودیت‌ها جدی است و برطرف نشده و لازم است علاوه بر مشترکان عمده که همکاری خیلی خوبی با صنعت برق دارند، مشترکان خانگی و بخش عمومی نیز همکاری شایسته‌ای با صنعت برق داشته باشند.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: مصوبه‌های هیأت دولت که در آنها پیش بینی شده اداره‌ها مصرف برق خود را به ۵۰ درصد دوره مشابه سال قبل برسانند را حتماً رعایت کنند، به ویژه در ساعت ۱۲ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳ که ساعت‌های اوج مصرف روز و شب است همکاری ۱۰۰ درصدی با صنعت برق داشته باشند تا محدودیتی نداشته باشیم و یا اگر ناچار به اعمال محدودیت شدیم هم میزان آن کم باشد و هم به سرعت برطرف شود.

وی افزود: از همکاران بخش توزیع خواسته شده که نظارت و پایش از مصرف برق اداره‌ها و دستگاه‌ها بیشتر کنند تا بدون محدودیت این روزها را پیش ببریم.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها حاکی از افزایش دما حداقل در دو هفته اول شهریور خواهد بود، ابراز امیدواری کرد: با کاهش شدت دما هوا شرایط عادی‌تر شده و محدودیت‌ها به تدریج برطرف شوند.

کد خبر 515960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.