آیا ۱۰ روز قرنطینه برای افراد مبتلا به کرونا کافی است؟

گروهی از محققان با انجام بررسی‌های لازم متوجه شدند که افراد مبتلا به گونه دلتا ویروس کرونا باید بیش از ۱۰ روز خود را قرنطینه کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی مدت زمان لازم برای قرنطینه شدن بیماران مبتلا به کووید -۱۹، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف گروهی از افراد واکسینه شده و واکسینه نشده که به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده بودند را مورد ارزیابی قرار دادند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بار ویروسی موجود در بدن افراد واکسینه نشده که به گونه دلتا ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، در روز دهم بیشتر از بار ویروسی ناشی از گونه‌های دیگر بوده است. بار ویروسی موجود در بدن افراد واکسینه شده و واکسینه نشده در ابتدای بیماری یکسان بوده است، اما با پیشرفت بیماری، بار ویروسی موجود در بدن افراد واکسینه شده کمتر از گروه دیگر بوده است؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که احتمال انتقال ویروس کرونا از افراد واکسینه شده به دیگران کمتر است.

به گفته پژوهشگران، به نظر می‌رسد که افراد مبتلا به گونه دلتا ویروس کرونا، به ویژه افرادی که واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند، باید بیش از ۱۰ روز خود را قرنطینه کنند. لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا مدت زمان کافی برای قرنطینه شدن افراد مبتلا به گونه‌های مختلف ویروس کرونا مشخص شود.

کد خبر 515944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Qwert IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    21 13
    باسلام وخسته نباشی من کرونا گرفتم والان حدودا19روزمی باشد که قرنطینه می باشم...اگر بخواهم خانواده ام رو ملاقات کنم..موردی پیش نمی ایید
  • ناسناس IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    15 4
    سلام من کرونا دارم امروز 21روز ازش میگذره .کی بدون ماسک داخل خونه میتونم باشم؟؟؟