فضانوردان چینی دومین راهپیمایی فضایی را انجام دادند

دو فضانورد چینی با انجام یک پیاده روی فضایی بازویی رباتیک روی ماژول اصلی ایستگاه فضایی این کشور در مدار زمین نصب کردند.

به گزارش ایمنا، "نی هایشنگ" و "لیو بومینگ" فضانوردان چینی روز گذشته دومین راهپیمایی فضایی خود را انجام دادند. آنها از ماژول اصلی "تیان هه" خارج شدند. این ماژول قسمت اصلی ایستگاه فضایی در حال تکمیل چین است.

این دو فضانورد برای نصب یک بازوی رباتیک از ایستگاه فضایی چین خارج شدند که به سرهم کردن بقیه ایستگاه فضایی چین کمک می‌کند. سومین خدمه چینی، داخل ماژول باقی ماند تا هماهنگی‌های لازم برای انجام این مأموریت را انجام دهد.

فضانوردان قصد دارند با کمک بازوی رباتیک یک واحد پمپاژ و یک دوربین ویدئویی پانورامیک را نصب کنند. دیگر کاربرد این بازوی رباتیک نصب یک جعبه ابزار مخصوص روی بخش خارجی ماژول است.

فضاپیمای سرنشین دار "شنژو ۱۲" در ماه ژوئن این سه فضانورد را به ماژول اصلی ایستگاه فضایی چین رساند. فضانوردان چینی در چهارم جولای سال جاری نخستین راهپیمایی فضایی این کشور پس از ۱۳ سال را انجام دادند.

تخمین زده می‌شود چین نخستین ایستگاه فضایی خود در مدار زمین را تا ۲۰۲۲ میلادی تکمیل کند. برای این منظور چند مأموریت در ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ میلادی برنامه ریزی شده که طی آنها کپسول‌های حامل تجهیزات و البته فضانوردان به فضا ارسال می‌شود.

منبع: مهر
کد خبر 515917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.