پیام تسلیت دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برای درگذشت آیت الله فقیه ایمانی

دفتر تبلیغات اسلامی قم، شعبه اصفهان برای درگذشت آیت الله کمال فقیه ایمانی پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش ایمنا، در این پیام تسلیت آمده است:

«فقدان عالم فرزانه حضرت آیت‌الله حاج‌آقا کمال فقیه‌ایمانی (طاب ثراه)، از علمای برجسته حوزه علمیه اصفهان، برای عموم مردم اصفهان و به‌ویژه حوزه علمیه این استان خسارتی جبران‌ناپذیر است.

آن فقیه مجاهد در زمره پیش‌قراولان انقلاب اسلامی و نخستین یاران حضرت امام خمینی (ره) در دوران مبارزه و همراه و حامی همیشگی بنیانگذار جمهوری اسلامی و سپس رهبر معظم انقلاب در مقاطع گوناگون پس از پیروزی انقلاب اسلامی بودند. راهنما و راهبری مؤثر بود که با رهنمودهای داهیانه و حمایت‌های لازم به پیشبرد اهداف انقلاب کمک می‌کرد و پشتوانه‌ای مؤثر برای جبهه انقلاب به شمار می‌آمد.

افزون بر آن، با پایگاه مردمی و اجتماعی گسترده خویش در استان اصفهان، منشأ خدمات پرشماری در فعالیت‌های عام‌المنفعه در این استان شد که آثار و برکات آن همچنان ساری و جاری است.

کوشش‌های ایشان در تأسیس مراکز علمی و حوزوی نیز وجه دیگری از شخصیت آن عالم حوزوی است که در تجدید حیات حوزه علمیه اصفهان و رونق‌بخشی به آن تأثیری فراوان داشت.

نشر آثار علمی متناسب با نیازهای روز و به‌ویژه به زبان‌های خارجی نیز خدمتی ماندگار در گستره بین‌المللی بود که در ترویج معارف اسلامی نقشی مؤثر ایفا کرد.

گوناگونی حوزه فعالیت و توجه به نیازهای زمانه ازجمله ویژگی‌های آن عالم فرزانه بود که لازم است ابعاد آن روشن شود و همچون الگویی برجسته در معرض نگاه طلاب و فضلای حوزوی قرار گیرد تا بدان تأسی جویند و از آن بهره گیرند.

دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان ارتحال این فقیه و روحانی انقلابی را به ساحت مقدس امام زمان (عج) و رهبر معظم انقلاب و عموم حوزویان، به‌ویژه مردم عالم پرور و دانش‌دوست اصفهان تسلیت و تعزیت می‌گوید و از خداوند رحمان برای روح پرفتوح ایشان علو درجات را مسئلت می‌نماید»

کد خبر 515883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.