آثار خیرخواهانه «آیت الله فقیه ایمانی» همیشه پا برجا خواهد بود

رئیس بیمارستان کودکان امام حسین (ع) گفت: درگذشت خیر بزرگ اصفهانی، آیت‌الله کمال فقیه ایمانی فقدان بزرگی است و ایشان به کودکان علاقه و تاکید ویژه‌ای داشت که بیمارستان امام حسین (ع)، بیمارستان کودکان شود و همیشه این جمله را تکرار می‌کردند که کودکان معصوم هستند.

مهرداد معمارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آیت‌الله کمال فقیه ایمانی، اظهار کرد: امروز جمعه ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ حضرت آیت‌الله سید کمال فقیه ایمانی در اثر ابتلاء به کرونا به ملکوت علی پیوست، ایشان مؤسس خیریه‌های درمانی و فرهنگی از جمله بیمارستان کودکان امام حسین (ع)، بیمارستان سوانح و سوختگی امام موسی کاظم، )، کتابخانه امیرالمومنین (ع) و بیمارستان حضرت زهرا (س) و … بود.

وی با عرض تسلیت به مناسبت درگذشت آیت‌الله فقیه ایمانی، ادامه داد: این روحانی برجسته چهره‌ای شاخص در امور خیریه بود، آثار خیرخواهانه ایشان همچون مراکز بهداشتی، درمانی و فرهنگی احداث شده در شهر اصفهان همیشه پا برجا خواهد بود.

رئیس بیمارستان کودکان امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: آیت‌الله فقیه ایمانی به کودکان علاقه داشت و تاکید ویژه‌ای داشت که بیمارستان امام حسین (ع)، بیمارستان کودکان شود و همیشه این جمله را تکرار می‌کردند که کودکان معصوم هستند.

وی افزود: آیت‌الله سیدکمال فقیه ایمانی متولد ۱۳۱۳ و از علمای مجاهد و خیّر اصفهان و از شاگردان امام خمینی (ره) و منشأ خدمات و آثار بزرگ عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و درمانی زیادی بوده است.

معمارزاده اضافه کرد: ایجاد کتابخانه بزرگ و با حجم زیادی از کتاب‌های ارزنده به نام کتابخانه امیرالمومنین (ع) و مرکز تحقیقات و پژوهش‌های علمی، ایجاد و تأسیس حوزه علمیه اصفهان به نام دارالحکمه باقر العلوم (ع) با گنجایش بیش از یک هزار طلبه و پرداخت هزینه تحصیلی به طلاب علوم دینی، پژوهش، چاپ و نشر کتاب‌های ارزشمند در این مرکز و فرستادن آنها به سراسر جهان نیز از جمله اقدامات مهمی است که آیت‌الله فقیه ایمانی انجام داده است.

وی تصریح کرد: درگذشت آیت الله فقیه ایمانی باعث اندوه است و وجود وی برای جامعه خیران، طلاب و شهر اصفهان و کشور مایه خیر و برکت بود و فقدانش قلب همه را مملو از اندوه کرده است.

کد خبر 515811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.