میرباقری: ایستادگی پای مکتب سیدالشهدا(ع) زمینه‌ساز توفیق انسان است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر بخواهیم کنار معصومین(ع) بایستیم سختی‌هایش هم ما را می‌گیرد ولی پیروزی این است که انسان کنار سیدالشهدا(ع) بایستد.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری شامگاه پنج‌شنبه در سخنرانی شام غریبان امام حسین (ع) که در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: جهنمیان و بهشتیان در این عالم باید از هم جدا شوند، محور این ابتلا و امتحان معصومین (ع) هستند که مورد ابتلا قرار می‌گیرند و امت باید به آن‌ها اقتدا کنند وصف‌ها این‌گونه تفکیک می‌شود.

وی افزود: تا وقتی‌که به ظهور و قیامت می‌رسیم دیگر هیچ منافق و مشرکی در صف مؤمنین نیست و هیچ مؤمنی هم در صف منافقان نیست.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: اگر صف خود را از سیدالشهدا (ع) و امیرالمؤمنین (ع) جدا کنیم ممکن است در ظاهر مبتلابه ابتلائات دنیا نشویم ولی اگر ایستادیم به نحوی این ابتلائات ما را هم می‌گیرد.

وی ادامه داد: در صحرای عاشورا برخی به خیمه‌ها حمله کردند و برخی تماشاچی بودند و برخی دیگر از خیمه‌ها غارت می‌کردند، افرادی که از خیمه‌ها غارت کردند در توجیه اقدام خود گفتند که اگر ما نبریم دیگران غارت می‌کنند، روز عاشورا افرادی هم که تماشاچی بودند در جهنم خواهند بود.

آیت‌الله میرباقری بابیان اینکه مؤمنین در دنیا گرفتار دستگاه نفاق و کفر می‌شوند و خداوند از مؤمنین توقع ایستادگی و صبر دارد تا خداوند کار را به انجام برساند، گفت: یکی از ارزیابی‌هایی که انسان باید هرسال بعد از عاشورا از خود داشته باشد این است که ببیند آیا اگر در روز عاشورای سال ۶۱ بود جان خود را درراه اباعبدالله (ع) داده بود یا مثل برخی خود را کنار کشیده بود و امام حسین علیه‌السلام را تنها گذاشته بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: سیدالشهدا (ع) قول دادند که برای اینکه مؤمنین جهنمی نشوند وصفشان از صف بنی امیه و دیگران جدا شود به گودی قتلگاه بروند تا بهترین عزیزانشان فدا و بهترین نوامیس الهی اسیر شوند.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه الآن دیگر نوبت ما است که باید پای امام حسین علیه‌السلام بایستیم، تاکید کرد: اگر ما بخواهیم کنار حضرات معصومین (ع) بایستیم سختی‌هایش هم ما را می‌گیرد ولی پیروزی و فلاح این است که انسان کنار سیدالشهدا (ع) بایستد.

منبع: تسنیم

کد خبر 515727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.