اولین گروه ورزشکاران پارالمپیکی امروز راهی توکیو می‌شوند

نخستین گروه از ورزشکاران پارالمپیکی ایران عصر امروز (پنج شنبه) برای حضور در شانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک راهی ژاپن خواهند شد.

به گزارش ایمنا، در کاروان اعزامی امروز به توکیو ورزشکاران رشته‌های والیبال نشسته، جودو، بسکتبال با ویلچر، پارادوومیدانی، تیر وکمان، پاراوزنه برداری و چند رشته دیگر حضور دارند. ۲۵ ورزشکار در رشته‌های مختلف در ترکیب این کاروان حاضر هستند و ۲۰ نفر از کادر فنی و رسانه‌ها نیز آنان را همراهی می‌کنند.

این کاروان ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه از فرودگاه امام خمینی ره راهی کشور قطر و از آنجا به توکیو خواهد رفت.

بنا به تصمیم مسؤولان کمیته ملی پارالمپیک کاروان ورزشی ایران که متشکل از ۶۲ ورزشکار و ۲۰ کادر فنی است در قالب ۷ پرواز به توکیو خواهد رفت و با ۶ پرواز به ایران برخواهد گشت.

شانزدهمین دوره بازی‌های المپیک از دوم شهریورماه در شهر توکیو آغاز و تا چهاردهم آن ماه ادامه دارد. کاروان ورزشی ایران با ۶۲ ورزشکار در ۱۰ رشته به سرپرستی هادی رضایی در این دوره از بازی‌ها حضور دارد. پرچمدار کاروان ایران در این دوره از بازی‌ها زهرا نعمتی و نورمحمد آرخی است.

تیم بسکتبال با ویلچر ایران نخستین نماینده کشورمان است که به میدان خواهد رفت. این تیم روز چهارم شهریور به مصاف استرالیا می‌رود. همچنین زهرا نعمتی نخستین ورزشکاری است که روز پنجم شهریور به مصاف رقیبان خود می‌رود.

منبع: ایرنا
کد خبر 515634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.