استفاده از "سرباره" زباله سوزی برای تولید مصالح در پراگ چک

شهر پراگ در اوایل سال جاری برنامه آب و هوایی ۲۰۳۰ ارائه شده توسط معاون شهردار در امور محیط زیست را تصویب کرد؛ این طرح اهداف پایتخت را برای دستیابی به کاهش ۴۵ درصدی انتشار CO2 تا سال ۲۰۳۰ ترسیم کرده است و بر اهمیت پایداری و اقتصاد مدور تاکید می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با در نظر گرفتن این اهداف، پراگ اخیراً ابتکارات مختلفی را برای تبدیل شدن به شهری تمیزتر، سبزتر و پایدارتر آغاز کرده است.؛ برای مثال مرکزهای مختلف استفاده مجدد را ایجاد کرده است که افراد می‌توانند اقلام غیر لازم خود را به جای دور انداختن به این مکان‌ها تحویل دهند. سال گذشته مقامات این شهر، درخت کریسمس سال ۲۰۱۹ را مورد استفاده مجدد قرار دادند و آن را به مبلمان برای خانه سالمندان تبدیل کردند.

مسئولان شهرداری شهر پراگ هفته گذشته اعلام کردند که در حال آماده سازی تبدیل سرباره (slag) تولید شده از سوزاندن زباله‌ها به مصالح ساختمانی هستند. سوزاندن زباله‌ها سالانه ۶۵ تا ۷۰ هزار تن سرباره تولید می‌کند و این شهر تقریباً ۴۰ میلیون کرون (۱.۵ میلیون یورو) را هر سال برای دفن زباله می‌پردازد. سرباره محصولی مصنوعی و جانبی است که پس از سرد شدن مواد ناخالص باقی می‌ماند و در حالت جامد مصارف گوناگونی به ویژه در ساخت مصالح و بتن دارد و همچنین می‌تواند به عنوان یک لایه پایه در ساخت جاده‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از "سرباره" زباله سوزی برای تولید مصالح در پراگ چک

استفاده از این ماده موجب صرفه‌جویی مالی زیاد و مهم‌تر از همه کاهش انتشار CO2 در شهر پراگ می‌شود؛ همین امر دستیابی به اهداف اقلیمی چک را میسر می‌کند.

البته در حال حاضر استفاده از سرباره به عنوان مصالح ساختمانی ممنوع است و به همین دلیل، شهر پراگ ابتدا باید قوانین دسته‌بندی سرباره را از ضایعات به مواد اولیه تغییر دهد و هنگامی که این تغییر تأیید شود، استفاده از آن امکان پذیر خواهد بود.

استفاده از "سرباره" زباله سوزی برای تولید مصالح در پراگ چک

کد خبر 515596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.