اعمال قوانین جدید کرونایی در اسلوونی

مدیران اسلوونی از اعمال مقررات جدید در سراسر کشور خبر داده و پوشیدن ماسک برای مردم در رویدادهای مختلف فرهنگی و تفریحی را از شانزدهم اوت اجباری دانسته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در پی افزایش شیوع بیماری کووید -۱۹ در اسلوونی به زودی مقررات جدیدی بر کشور حاکم خواهد شد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اجبار استفاده از ماسک از شانزدهم تا بیست و دوم اوت اشاره کرد. البته پیش از این نیز محدودیت‌هایی در برگزاری رویدادهای مختلف بر کشور حاکم بود که ضمن حفظ آن‌ها، مردم موظف هستند به هنگام حضور در گرد هم‌آیی‌های مختلف، ماسک نیز بپوشند. علاوه بر این، دولت اعلام کرده است که به زودی در درست داشتن گواهی مصونیت از کرونا، خواه به شکل دریافت واکسن یا ارائه برگه آزمایش منفی کرونا یا بهبودی از بیماری در سه ماه گذشته نیز بر مردم حین حضور در رویدادهای مختلف اجباری می‌شود.

علاوه بر این، تمام افرادی که در کلاس‌های آموزشی شرکت می‌کنند و همچنین مربیان آن‌ها لازم است برگه مصونیت از بیماری را به گونه‌های مختلفی که ذکر شد در دست داشته باشند.

دولت اسلوونی قوانین ویژه‌ای نیز برای رفت و آمد به داخل و خارج کشور نیز اعمال کرده است به این صورت که افراد دارای برگه مصونیت از کرونا می‌توانند بدون هیچ محدودیتی وارد کشور شوند، حال آنکه سایرین باید یک دوره ۱۰ روزه را پس از ورود به مرزهای داخلی در قرنطینه خانگی بگذرانند. البته این قانون برای همگی اجباری نیست و برخی از افراد می‌توانند بدون ارائه مدرک به رفت و آمد بپردازند.

به عنوان مثال، کارکنان کمپانی حمل و نقل بین‌المللی تنها با ارائه مدرک اشتغال خود و انجام مأموریت کاری می‌توانند به اسلوونی وارد شوند ضمن اینکه خروج از کشور ظرف مدت ۱۲ ساعت برای آن‌ها اجباری خواهد بود. کودکان زیر ۱۵ سال در حین ورود به کشور با والدین خود یا سایر گروه‌های آموزشی مشمول قانون فوق نمی‌شوند با این حال، ارائه مدرک مصونیت از کرونا برای همراهان آن‌ها اجباری خواهد بود. همچنین کشاورزانی که به زراعت در زمین‌های مرزی مشغول هستند می‌توانند بدون هیچ محدودیتی وارد بخش فعالیت خود شوند که البته این افراد نیز موظف هستند بعد از گذشت ۱۰ ساعت اسلوونی را ترک کنند.

کد خبر 515435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.