آتش‌نشانان قزوینی تاسوعا و عاشورای حسینی در آماده‌باش کامل هستند

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از آمادگی کامل آتش‌نشانان این شهر در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

به گزارش ایمنا، قدیر موسی‌خانی اظهار کرد: تمامی ناوگان آتش نشانی از جمله خودروهای اطفای حریق، موتورسیکلت‌های سیار و پرسنل سازمان در دهه محرم در آماده‌باش کامل هستند.

وی ادامه داد: در روزهای تاسوعا و عاشورا حسینی خودروهای آتش‌نشانی در نقاط پرتردد و اطراف مساجد و هیأت‌های عزاداری و امامزاده‌های شاخص مستقر هستند تا خدای ناخواسته در صورت بروز حادثه و حریق سریع‌تر خود را به محل برسانند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین با اشاره به استقرار تیم‌های آتش نشانی در پنج نقطه از قزوین خاطرنشان کرد: در نقاط پرتردد شهر، اکیپ‌هایی از نیروهای آتش‌نشانی به‌طور مستمر به گشت‌زنی پرداخته و اوضاع ایمنی شهر را تحت کنترل قرار می‌دهند، خوشبختانه تا امروز هیچ حادثه‌ای در هیأت‌های مذهبی گزارش نشده است.

موسی‌خانی هدف از استقرار نیروهای آتش‌نشانی، کاهش زمان رسیدن به محل حادثه عنوان کرد و گفت: تمام تلاش ما این است که خدمت رسانی سریع و با کیفیت به همشهریان داشته باشیم و امیدواریم که مردم نیز با ما همکاری خوبی داشته باشند.

وی با تاکید بر رعایت نکات ایمنی به هیأت‌های مذهبی اضافه کرد: از اول ماه محرم و برگزار شدن مراسم عزاداری سالار شهیدان، آتش نشانان از تمامی وسایل اطفای حریق حسینیه‌ها و هیأت‌های مذهبی و تکایا بازدید به عمل آوردند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین تصریح کرد: با توجه به شدت شیوع کرونا امسال شرایط برگزاری مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان تغییر کرده که در خصوص موارد ایمنی که باید در این مکان‌ها رعایت شود سازمان آتش نشانی برنامه‌هایی از جمله بازدیدهای را از این اماکن انجام داد.

موسی‌خانی افزود: همچنین طبق سنوات گذشته این سازمان اقدام به شارژ رایگان کپسول‌های خاموش کننده تکایا و هیأت‌ها کرده که این طرح تا پایان مراسم عزاداری دهه اول محرم ادامه دارد.

وی از شهروندان خواست همکاری‌های لازم را با آتش نشانان داشته باشند و در صورت بروز هر نوع حادثه ضمن حفظ خونسردی خود یا به مأموران مستقر مراجعه کرده یا با سامانه ۱۲۵ تماس بگیرند.

منبع: ایرنا

کد خبر 515421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.