آیا بیماری کووید-۱۹ باعث ریزش مو می‌شود؟

افراد زیادی پس از بهبود یافتن از بیماری کووید-۱۹ از مشکل ریزش مو رنج می‌برند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیماری کووید -۱۹ فشار زیادی بر بدن وارد می‌کند و تأثیرات قابل توجهی بر مغز، قلب و دیگر اعضای بدن دارد؛ یکی از مشکلاتی که به دلیل مبتلا شدن به این بیماری رخ می‌دهد ریزش مو است. افراد زیادی به دلایل مختلف از جمله رژیم غذایی نامناسب، عوامل محیطی و استرس با مشکل ریزش مو مواجه هستند، اما ریزش مو ناشی از مبتلا شدن به بیماری کووید -۱۹ متفاوت است.

آیا بیماری کووید -۱۹ تأثیری بر سلامت مو افراد دارد؟

بعضی از علائم بیماری کووید -۱۹ مانند بدن درد، خستگی، سرفه و تنگی نفس تا مدت‌ها پس از بهبود یافتن از بیماری کووید -۱۹ ماندگار خواهد بود. گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که ریزش بیش از حد موها نیز ممکن است یکی از علائم پیچیده این بیماری در نظر گرفته شود، به طوری که افراد زیادی پس از بهبود یافتن از بیماری کووید -۱۹ از این مشکل رنج می‌برند.

دلیل ریزش مو پس از بهبود یافتن از بیماری کووید -۱۹ چیست؟

متخصصان معتقدند که بسیاری از بیماری‌های ویروسی و مزمن بر سلامت مو افراد تأثیر می‌گذارد، استرس ناشی از این بیماری‌ها دلیل اصلی ریزش مو افراد در نظر گرفته شده است. ویروس کرونا باعث افزایش التهاب بدن افراد می‌شود، التهاب و عفونت حاد می‌تواند رشد فولیکول مو سر را متوقف کند؛ در نتیجه فرد به ریزش مو شدید مبتلا خواهد شد.

ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن افراد و کمبودهای تغذیه‌ای که معمولاً باعث بروز مشکلات گوارشی می‌شود، می‌تواند به عنوان دلیل احتمالی ریزش مو افراد در نظر گرفته شود. برای نمونه، کمبود ویتامین‌های B12 و D منجر به ریزش بیش از حد مو می‌شود.

آیا ریزش مو ناشی از بیماری کووید -۱۹ همانند ریزش مو طبیعی است؟

معمولاً افراد روزانه ۱۰۰ تار موی خود را دست می‌دهند، ریزش مو ممکن است به دلایل مختلف مانند استرس، رژیم غذایی نامناسب، شرایط، محصولات مورد استفاده برای موها، کیفیت آب و افزایش سن رخ دهد. به نظر می‌رسد که افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ نیز با مشکل ریزش مو مواجه می‌شود، متخصصان معتقدند که میزان ریزش مو ناشی از بیماری کووید -۱۹ بیشتر از ریزش روزانه ۱۰۰ تار مو است به طوری که معمولاً افرادی که تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته‌اند، روزانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ تار مو از دست می‌دهند.

چه افرادی از ریزش مو مربوط به بیماری کووید -۱۹ رنج می‌برند؟

با وجود اینکه هنوز دلیل قطعی ریزش مو در میان افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ مشخص نشده است، اما به نظر می‌رسد که افراد مبتلا به نوع متوسط تا شدید بیماری بیشتر از دیگران در معرض ریزش مو قرار دارند، زیرا التهاب در بدن این افراد بیشتر است. علاوه بر این، معمولاً افراد در طول دوران بیماری خود نمی‌توانند از رژیم غذایی مناسبی پیروی کنند. التهاب و کمبودهای تغدیه‌ای علاوه بر اینکه باعث ریزش مو می‌شود خطر خشکی، شکنندگی و کاهش کیفیت مو را افزایش می‌دهد.

چگونه می‌توان از ریزش مو جلوگیری کرد؟

متخصصان باور دارند که مؤثرترین روش برای پیشگیری از ریزش مو پیروی کردن از رژیم غذایی سالم است، توصیه شده است که افراد از مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان استفاده کنند. بهتر است افراد به منظور پیشگیری از ریزش مو از شامپوهای ملایم بدون سولفات استفاده کنند. علاوه بر این، بهتر است افراد استرس خود را کنترل کنند تا تأثیر منفی آن بر سلامت مو کاهش پیدا کند.

کد خبر 515412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.