لیست گزینه‌های نهایی شهردار زنجان بعد از تعطیلات منتشر می‌شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان گفت: اولویت شورای ششم انتخاب شهردار در مهلت قانونی است.

حسین حمزه‌لو پاک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا؛ با بیان اینکه به منظور انتخاب شهردار زنجان بررسی سوابق ۵۵ نفری که در فراخوان شهردار زنجان شرکت کرده بودند انجام شده است گفت: بعد از پالایش، تعدادی که شرایط لازم را نداشتند حذف شدند.

وی ادامه داد: با بررسی رزومه و سوابق کاری افراد و تطبیق آن با آئین نامه‌ای که وزارت کشور ابلاغ کرده است، درصدد هستیم که از مراجع بالادستی استعلام کنیم و بعد از پایان تعطیلات و با اتمام استعلامات اسامی افراد نهایی اعلام خواهد شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه حدود ۱۰ تا ۱۱ نفر برای گزینه نهایی شهردار در نهایت معرفی خواهند شد، در پاسخ به انتقادهای وارده مبنی بر اعلام اسامی ۵۵ نفری که در فراخوان شرکت داشتند افزود: اینکه ما لیست ثبت نامی را منتشر کنیم معمولاً هیچ کجا مرسوم نیست.

وی ادامه داد: این اقدام درستی نیست که ما بخواهیم لیست افرادی که به دلایلی چون رزومه مورد قبولی دانسته نشده و یا در سابقه آن‌ها شاخص‌هایی که در آئین نامه لحاظ شده را ندارند و یا اولویت‌های مدنظر اعضای شورا در آن‌ها نبوده را عنوان کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان با اذعان به اینکه اعضای شورا برنامه‌ای مبنی بر اعلام اسامی نامزدهای شهرداری ندارند اظهار کرد: قانون از ما در خصوص رد یا قبول شهردار استدلال نمی‌خواهد و آئین نامه یکسری شرایطی تعیین کرده و افرادی که حائز شرایط هستند می‌توانند شهردار شوند که از بین این افراد، شخصی که اعضای شورا بر انتخاب آن اجماع داشته باشند به عنوان شهردار معرفی می‌شود.

حمزه‌لو اضافه کرد: اولویت‌های شورای ششم به منتخبین دور اول لیست نامزدها ارائه خواهد شد و این افراد باید در فاصله پنج یا شش روز برنامه‌های خود را اعلام و طی زمان بندی مشخص با حضور در صحن شورا برنامه‌های خود را ارائه کنند.

وی با تاکید بر اینکه اولویت شورای ششم انتخاب شهردار در مهلت قانونی است افزود: امیدواریم بتوانیم حداقل نیمه دوم شهریورماه شاهد انتخاب شهردار زنجان باشیم.

کد خبر 515392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.