فیسبوک محتوای مرتبط با طالبان را حذف می کند

فیسبوک اعلام کرد که گروه طالبان را یک سازمان تروریستی می داند و محتوای مرتبط با طالبان را حذف می کند.

به گزارش ایمنا به نقل از سی ان بی سی، فیسبوک اعلام کرد که گروه طالبان و هرگونه محتوای مرتبط با آن را در پلتفرم اصلی فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ ممنوع کرده است.

این رسانه اجتماعی روز سه شنبه اعلام کرد که گروه طالبان را یک سازمان تروریستی قلمداد می‌کند. این در حالی است که طالبان از سال‌ها پیش از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای پیشبرد پیام‌های خود استفاده کرده است.

فیسبوک اعلام کرد که تیمی از کارشناسان مخصوص نظارت و حذف پست‌ها، تصاویر، ویدئوها و سایر محتواهای مرتبط با طالبان دارد. افغانستان ابتدای این هفته پس از تصرف کابل و ارگ ریاست جمهوری این کشور به دست طالبان سقوط کرد.

یک سخنگوی فیسبوک به سی ان بی سی گفت: طالبان به عنوان یک سازمان تروریستی تحت قانون آمریکا تحریم شده است و ما این گروه را از استفاده از خدمات خود تحت سیاست‌های سازمان خطرناک منع کرده ایم.

فیسبوک اعلام کرد که این شرکت در خصوص به رسمیت شناختن دولت‌های ملی تصمیم‌گیری نمی‌کند اما "اقتدار جامعه بین‌المللی " را دنبال می‌کند.

این در حالی است که گزارش‌ها حاکی است طالبان همچنان از واتس‌اپ برای ارتباط استفاده می‌کند. این پلتفرم گفتگو رمزگذاری شده است و به این معنی است که فیسبوک نمی‌تواند ببیند چه افرادی از آن استفاده می‌کنند.

در پی خروج اشرف غنی رئیس جمهور سابق افغانستان از این کشور و ورود نیروهای طالبان به کابل، شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه ای خواستار توقف فوری همه خصومت‌ها، ایجاد دولت جدید متحد از طریق مذاکرات فراگیر با مشارکت کامل نمایندگان و حضور برابر و معنادار زنان شد. یک مقام طالبان دوشنبه شب گفت رایزنی‌ها درباره چگونگی ایجاد نظام آینده افغانستان، نام و ساختار این نظام در دوحه ادامه دارد و مواضع خود را در آینده بسیار نزدیک اعلام می‌کنند.

طالبان تاکنون مراکز ۳۲ استان افغانستان را در کنترل خود دارند و تنها مراکز استان‌های پنجشیر و پروان در کنترل دولت سابق و افراد وفادار به هواداران حزب جمعیت است و آنها گفته اند که همچنان در برابر طالبان مقاومت می‌کنند. احمد مسعود فرزند احمد شاه مسعود قهرمان ملی افغانستان نیز امروز در یک پیام ویدئویی با تکذیب شایعات فیس‌بوکی تاکید کرد که در پنجشیر در کنار مردم است و گفت بیشتر خبرهای فیسبوک دروغ هستند.

منبع: ایرنا
کد خبر 515326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.