کیسه‌های کاغذی؛ دردسر شهر سوئدی در بازیافت

شهرداری شهر لینشوپینگ سوئد از مردم درخواست کرد که احتیاط بیشتری را در مورد دفع زباله‌های خانگی خود داشته باشند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری از ساکنان درخواست کرده است که هنگام مرتب سازی و بسته بندی زباله‌های خانگی خود قبل از انتقال به سطل‌های زباله عمومی در خیابان، نظم و احتیاط بیشتری به خرج دهند. ظاهراً یک سال پس از در نظر گرفتن پرداخت هزینه خرید مشتریان برای کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌ها یا به اصطلاح مالیات پلاستیکی، محبوبیت کیسه‌های کاغذی افزایش یافته است.

این خیر بسیار خوبی است چرا که مصرف پلاستیک کاهش یافته است اما طرف دیگر ماجرا این است که کیسه‌های کاغذی در حال حاضر به طور فزاینده ای برای بسته بندی زباله‌های خانگی نیز استفاده می‌شود؛ کاری که آن‌ها هرگز به این منظور ساخته نشده‌اند.

کیسه‌های کاغذی؛ دردسر شهر سوئدی در بازیافت

کیسه‌های کاغذی را نمی‌توان به درستی گره زد و مهم‌تر اینکه شیرابه به راحتی در آن‌ها ایجاد می‌شود؛ همین مسئله به نظر ساده علاوه بر ایجاد مشکل در روند جمع‌آوری زباله، در بازیافت و دسته بندی آن‌ها نیز چالش‌های بسیاری را به وجود می‌آورد.

مقامات شهری تفاوت دیدگاه بین شهروندان و بخش بازیافت شهر را دلیل این مشکل می‌دانند چرا که بر باور آنها شهروندان زمانی که زباله خود را در سطل می‌اندازند دیگر تصوری از چگونگی برخورد پاکبان ها با پسماند و چگونگی جمع‌آوری آن ندارند. اما این دیدگاه از نظر افراد شاغل در این بخش از خدمات شهری طور دیگری است به گونه‌ای که آنها شیرابه و روش دسته بندی زباله‌ها را در نگاه اول در نظر می‌گیرند. هرگونه رعایت نکردن بهداشت و نظافت شهری از سوی شهروندان در درجه اول، سلامت و نظم کارمندان بخش بازیافت را نشانه می‌گیرد و در درجات بعدی مضرات نصیب شهروندان خواهد شد.

شهرداری برای حل این مشکل تصمیم به ارائه هشدار و نکات بیشتری کرده است؛ برای مثال از تمام شهروندان درخواست شده است که تمام کیسه‌های زباله را دو بار گره بزنند، از کیسه‌های سبزرنگ تنها برای پسماندهای غذا استفاده شود و برای دور انداختن هرنوع زباله‌ای تا حد ممکن از کیسه‌های کاغذی استفاده نشود.

کیسه‌های کاغذی؛ دردسر شهر سوئدی در بازیافت

کد خبر 515317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.