۳۰ میلیون دُز واکسن تا نیمه شهریور وارد کشور می‌شود

رییس دفتر رییس جمهور با تاکید بر اینکه واردات واکسن را با جدیت دنبال می‌کنیم، گفت: غیر از وارداتی که تاکنون داشته‌ایم، احتمالا تا نیمه اول شهریورماه حدود ۳۰ میلیون دُز واکسن وارد خواهیم کرد.

به گزارش ایمنا، غلامحسین اسماعیلی صبح امروز -سه‌شنبه ۲۶ مردادماه- در حاشیه مراسم افتتاح داروخانه اختصاصی بیماران کرونایی اظهار کرد: بحث واردات واکسن با جدیت در حال انجام است و غیر از وارداتی که تاکنون داشته‌ایم، حدود ۳۰ میلیون دُز واکسن دیگر را حدوداً تا نیمه اول شهریورماه وارد خواهیم کرد.

وی افزود: با توجه به دستوری که رئیس جمهوری مبنی بر کوتاه شدن زمان واردات صادر کردند ،۳۰ میلیون دُز واکسن دیگر هم متعاقباً وارد کشور خواهد شد و در کنار واردات، خط‌های تولید واکسن داخل کشور را هم افزایش خواهیم داد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه هرچه برای رفع دغدغه‌ها و گرفتاری‌های مردم انجام دهیم، حق آنها است، تصریح کرد: هم نیاز دارویی و هم نیاز واکسن و هم سایر نیازهای مردمی را دنبال می‌کنیم؛ به مردم می‌گویم دولت اراده، کار جهادی و انگیزه جدی برای رفع مشکلات آنها دارد.

اسماعیلی تاکید کرد: خوشبختانه همه همراهان دولت جهاد گونه به میدان آمدند و این گرفتاری‌ها برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: رئیس جمهوری بعد از بازدید از داروخانه ۲۹ فروردین و مشاهده صف و گرفتاری‌های مردم دستور دادند که داروخانه‌های توزیع داروهای بیماران کرونایی به ویژه در تهران افزایش پیدا کند که در ۷۲ ساعت گذشته برابر گزارش وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو صرفاً در تهران مراکز داروخانه‌های توزیع داروهای کرونایی به ۴۹۰ داروخانه و در سراسر کشور نزدیک به دو هزار داروخانه افزایش پیدا کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور جداسازی بخش توزیع داروهای کرونایی از توزیع سایر داروها و دیگر بیماران مراجعه کننده به داروخانه‌ها هم به لحاظ سهولت کار و هم به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دیگر اقدام انجام شده عنوان کرد و اظهار داشت: نمونه این اقدام را در داروخانه ۲۹ فروردین مشاهده می‌کنیم که کاملاً این دو بخش مجزا شد و توزیع داروهای آنها در سالن و بخش دارویی مجزا انجام می‌شود.

اسماعیلی اضافه کرد: این کار در عموم داروخانه‌ها یکی بعد از دیگری عملیاتی می‌شود بنابراین تا جایی که می‌توانیم دنبال این هستیم که خدمات بهتری را به مردم ارائه دهیم.

وی درباره تأمین داروهای کرونایی گفت: بنا بر گزارش وزارت بهداشت و درمان و بررسی‌هایی که انجام شده، مشکل تأمین داروی بیماران کرونایی را نداریم و بیشتر این داروها در داخل تولید می‌شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره تأمین سرم هم با بیان اینکه مشکل سرم و تولید داخلی آن حل شده است، تصریح کرد: موضوع درمان، موضوع فوریتی است؛ بنابراین در زمینه تولید و واردات سرم بلافاصله اقدام و محموله بسیار خوبی بدون تشریفات گمرکی وارد کشور شد که در تمام داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها توزیع شده است؛ بنابراین مشکل دارو و سرم در کشور نداریم.

اسماعیلی درباره اقدامات ارتش و ایجاد داروخانه ظرف ۴۸ ساعت گفت: این یک اقدام جهادی و قابل قدردانی و الگوبرداری توسط بخش‌های دیگر مدیریتی کشور است. این موضوع یک الگو برای کار جهادی است.

منبع: ایرنا
کد خبر 515248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.