موسسه‌های خیریه برای معافیت مالیاتی ثبت نام کنند

مدیرکل دفتر امور حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: شرط برخورداری از معافیت مالیاتی موسسه‌ها، نام‌نویسی در سامانه ثبت درخواست معافیت مالیاتی موسسه‌های خیریه است.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «مریم السادات میرمالک ثانی» در این باره تاکید کرد: مؤسسه‌های خیریه به منظور برخورداری از معافیت مالیاتی براساس بند (و) تبصره (۱۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور به منظور ساماندهی و کارآمدسازی سیاست‌های حمایتی باید در سامانه معرفی شده از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کنند.

وی گفت: مؤسسه‌های خیریه لازم است تمامی مراحل مربوط به ثبت نام از جمله درج شماره حساب‌های درخواستی را تکمیل کنند.

مدیرکل دفتر امور حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون افزود: طبق دستورالعمل، مقرر شده است از ۱۰ مرداد به بعد مؤسسه‌های خیریه، تمامی پرداخت‌های حمایتی خود را از طریق حواله الکترونیک ساتنا / پایا، با درج عدد ۱۱۰ و شناسه ملی مؤسسه خیریه در قسمت شناسه پرداخت انجام دهند.

میرمالک تصریح کرد: گزارش پرداخت‌ها از بانک مرکزی دریافت و پس از ثبت در سامانه به سازمان امور مالیاتی به منظور بررسی ارسال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس صاحبان امضای مؤسسه می‌توانند از پانزدهم اول هر فصل صورتحساب عملکرد مؤسسه و شناسنامه اقتصادی مدد جویان مؤسسه را بر اساس داده‌های پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان در پروفایل مربوطه خود در سامانه مشاهده کنند.

مدیرکل دفتر امور حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون با اشاره به اینکه راهنمای تمامی مراحل ثبت نام در قالب فیلم آموزشی، راهنما و دستورالعمل در سامانه قابل مشاهده است، اظهار کرد: در همین راستا شماره تلفن ۰۲۱۲۵۰۰ برای پاسخگویی به مخاطبان پیش‌بینی شده است.

میرمالک خاطر نشان کرد: متقاضیان می‌توانند سوالات خود را به نشانی پست الکترونیکی که در سامانه آمده ارسال کنند.

وی تصریح کرد: پاسخگویی ظرف مدت ۴۸ ساعت انجام خواهد شد.

کد خبر 515236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.