آلمان در مسیر دستیابی به توسعه اقتصادی پساکرونا

گزارشات اخیر حاکی است که تعداد شرکت‌های نوپا در هامبورگ، دومین شهر بزرگ آلمان به طور قابل توجهی در حال افزایش است و انتظار می‌رود که توسعه اقتصادی چشمگیری پیش روی این شهر در پساکرونا باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شیوع بیماری کرونا در هامبورگ به تدریج رو به کاهش نهاده و همین امر زمینه را برای افزایش فعالیت‌های تجاری در آن هموار کرده است. گزارشات حاکی است که نرخ تعداد شرکت‌های نوپای دومین شهر بزرگ آلمان در نیمه اول سال ۲۰۲۱ نسبت به سال گذشته همین موقع به میزان ۲۲ درصد افزایش یافته است که این آمار نشان از بالا رفتن مقاومت مردم در مقابل بیماری کووید -۱۹ دارد.

طی پاندمی کرونا نرخ بیکاری در هامبورگ به بیش از یک درصد رسید که این عدد بر خلاف ظاهر کوچک خود، زیان‌های جبران‌ناپذیری بر اقتصاد شهر وارد کرد. در سال ۲۰۱۹ هامبورگ پایین‌ترین نرخ بیکاری در شهر را از آن خود کرد و به کمتر از ۱. ۶- درصد رسید و در سال ۲۰۲۰ به بیش از ۶. ۷ درصد افزایش یافت البته مدیران هامبورگ با قاطعیت ادعا کرده‌اند که این آمار واقعیت را به درستی نشان نمی‌دهد چرا که قرنطینه‌های کرونایی در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ و ماه‌های ابتدایی ۲۰۲۱ به اوج خود رسید بنابراین از دید این افراد، هنوز نمی‌توان آمار دقیقی از بیکار شدن مردم شهر و حتی قاره اروپا ارائه داد چرا که همچنان قرنطینه‌های کرونایی، هر چند به میزان بسیار کم، اما بر کارکنان اعمال می‌شود.

آلمان در مسیر دستیابی به توسعه اقتصادی پساکرونا

با همه این اوصاف، در نیمه اول سال ۲۰۲۱، تعداد دو هزار و ۷۲۱ شرکت کارآفرین در هامبورگ فعالیت داشتند که این نرخ نسبت به سال گذشته همین موقع، ۲۲ درصد افزایش را تجربه کرده است. از سوی دیگر گزارشات حاکی است افرادی که طی دوران کرونا شغل خود را در صنعت مهمان‌پذیری از دست داده بودند، اکنون در پی یافتن منبعی جایگزین برای کسب درآمد هستند و شرکت‌هایی که تصور می‌شد به علت اعمال قرنطینه‌ها برای همیشه بسته شود از نو و به شیوه‌های متفاوت در تلاش هستند کارآفرینی کنند.

طی دروان کرونا و اعمال قرنطینه‌های سختگیرانه، حدود ۱۴ درصد کسب و کارهای هامبورگ تعطیل شد که البته اخیراً تعداد هزار و ۷۰۰ مورد آن‌ها فعالیت خود را از نو آغاز کرده اند. در واقع، این روزها به ازای هر هزار نفر ساکن شهر، ۴. ۱ شرکت نوپا وجود دارد که البته این نرخ در سراسر شهر به طور یکسان تقسیم نشده است.

آلمان در مسیر دستیابی به توسعه اقتصادی پساکرونا

کد خبر 515226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.