جریمه ۲۴ ساعته خودروهای غیربومی و جلوگیری از ادامه مسیر+جزئیات

‌رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در خصوص اعمال ممنوعیت‌های جدید تردد اظهار کرد: این طرح در کل کشور اجرا خواهد شد و شامل ممنوعیت کامل است و به‌صرف جریمه شدن اجازه عبور و ادامه مسیر نخواهند داشت.

به گزارش ایمنا، سرهنگ احمد شیرانی با اشاره به وضعیت بحرانی کرونا در کشور، اظهار کرد: برابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا این محدودیت‌ها از ساعت ۱۲ روز یکشنبه شروع شد و خاتمه این طرح هم تا پنجم شهریورماه ادامه خواهد داشت. این طرح در کل کشور اجرا خواهد شد و شامل ممنوعیت کامل است و به‌صرف جریمه شدن اجازه عبور و ادامه مسیر نخواهند داشت. پلاک‌های بومی اجازه خروج از شهرها را ندارند و پلاک‌های غیربومی هم اجازه ورود به شهرها را ندارند.

وی افزود: تردد شبانه در این طرح کماکان از ساعت ۲۲ تا سه بامداد برابر مصوبات ستاد کرونا در تمامی شهرها با هر وضعیت رنگ‌بندی ممنوع است. البته ناوگان حمل‌ونقل کالا، بار و مسافربری از این محدودیت‌ها مستثنی هستند.

وی در خصوص وضعیت خودروهای غیربومی در شهرهای دیگر گفت: خودروهایی که با پلاک‌های غیربومی در شهرهای دیگر بعد از ساعت محدودیت و ممنوعیت قرار داشتند به مدت ۲۴ ساعت فرصت داده شد تا به سمت شهر مبدأ خودشان حرکت کنند و بعد از ۲۴ ساعت، در هر نقطه از سطح کشور و راه‌ها و جاده‌ها و داخل هر نقطه شهری در هر ساعتی که مشاهده شدند جریمه خواهد شد.

مهلت پرداخت جرایم مربوط به کرونا یک ماه است

سرهنگ شیرانی در رابطه با مهلت پرداخت جرایم تصریح کرد: در طرح جدید، برابر مصوبات ستاد مقرر شد مهلت پرداخت جرایم مربوط به کرونا و ترددهای غیرمجاز یک ماه باشد و چنانچه بعد از یک ماه راننده نسبت به پرداخت جریمه اقدام نکرد، جریمه به میزان دوبرابر افزایش پیدا خواهد کرد.

وی به تردد خودروها در ساعات منع تردد اشاره کرد و گفت: خودروهایی که حق تردد در سطح شهرها از ساعت ۲۲ تا سه بامداد را دارند شامل خودروهای تاکسی، تاکسی‌های اینترنتی و خودروهای مجوزدار مربوط به عوامل شیفتی، عوامل کادر درمان و سایر سازمان‌ها هستند.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در ادامه متذکر شد: بخشی از ترددها در این ساعات غیرمجاز است و با توجه به اینکه شهر تهران از نظر پوشش‌های دوربینی و دوربین‌های ثبت تخلف بسیار پیشرفته‌تر و بالاتر از بقیه شهرها است مطمئناً تخلفات ثبت خواهد شد و از طریق پیامک به رانندگان اطلاع داده خواهد شد.

لغو طرح ترافیک در ایام اعمال محدودیت‌های تردد

وی اظهار کرد: در تهران کلیه اصنافی که در گروه‌های دو و سه و بالاتر قرار دارند تعطیل هستند هم بازار تهران تعطیل است و هم مراکز تجاری و تفریحی تعطیل هستند بنابراین هیچ جذابیت و هیچ ایجاد سفری در مناطق مرکزی و بازار نخواهد داشت. همچنین در این ایام طرح ترافیک انجام نخواهد شد.

از سوی دیگر رئیس پلیس راهور ناجا روز گذشته در بازدید هوایی از روند اجرای طرح ممنوعیت تردد با اعلام این مطلب که اعمال ممنوعیت تردد در این بازه زمانی با اجرای محدودیت تردد در گذشته متفاوت است، افزود: رانندگانی که در پشت گیت‌های ورودی و خروجی حضور پیدا می‌کنند، بدانند که راه مسدود است و پلیس از ادامه سفر آنها جلوگیری می‌کند چرا که مصوبه اخیری که به پلیس ابلاغ شده منع تردد است.

سردار هادیانفر با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری نیز با یک سوم ظرفیت ناوگان و با ۶۰ درصد ظرفیت هر اتوبوس اقدام به جابه‌جایی مسافر می‌کنند، به معدود رانندگانی که قصد سفر دارند توصیه کرد که حتماً از مسیر رفته باز گردند چرا که پلیس اجازه ادامه سفر نمی‌دهد.

منبع: ایسنا

کد خبر 515215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.