خلاقیت مادرید برای افزایش ایمنی زنان در اتوبوس‌های عمومی

مدیران شهری مادرید، پایتخت اسپانیا در نظر دارند از طریق بهبود وضعیت ایستگاه‌ها، اتوبوس‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی، ایمنی همه مردم به ویژه زنان و کودکان را افزایش دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات مادرید شرایطی را برای افزایش ایمنی در وسایل حمل و نقل عمومی به وجود آورده‌اند که بر اساس آن، زنان و کودکان می‌توانند در مکان‌های مختلف و قبل از رسیدن به ایستگاه‌های بعدی اتوبوس، از راننده‌ها درخواست توقف کنند در نتیجه این امر، افراد آسیب‌پذیر شهر می‌توانند در نزدیک‌ترین فاصله نزدیک به مقصد پیاده شوند یا اینکه مکان ایمن و روشنی را در طول شب برای پایان سفر خود با اتوبوس‌ها، انتخاب کنند. البته این قابلیت پیش از این نیز در بسیاری از مناطق مادرید مهیا شده بود اما این بار، مقامات محله Arganda del Rey قصد دارند با اجرای طرح مشابه، ایمنی زنان و کودکان را افزایش دهند.

خلاقیت مادرید در افزایش ایمنی زنان در اتوبوس‌های عمومی

البته همه چیز به همین راحتی نیز امکان‌پذیر نخواهد بود بلکه مدیران می‌خواهند برای اجرای طرح جدید خود قوانینی اعمال کنند به عنوان مثال، زنان و کودکان تنها در مسیر حرکت اتوبوس‌ها می‌توانند درخواست توقف کنند و تغییر مسیر در برنامه کار وجود نخواهد داشت از سوی دیگر زمان اجرای موارد این طرح تنها در طول تاریکی شب است و ذی‌نفعان حق درخواست توقف بیجا در طول روز را نخواهند داشت.

علاوه بر این، مسافران آسیب‌پذیر باید قبل از رسیدن به محل توقف مورد نظر درخواست خود را با راننده در میان بگذارند تا او نیز بهترین نقطه ممکن را برای پیاده کردن مسافر انتخاب کند تا از بروز خطرات احتمالی ناشی از سوانح خیابانی جلوگیری شود. گاهی ممکن است زنان و کودکان خواهان توقف در مسیرها یا نقاطی از شهر باشند که خطرات بیشتری برای آن‌ها دارد و خود از آن بی‌خبر هستند. در نهایت اینکه، مسافری که قصد پیاده شدن در میانه مسیر را دارد باید نزدیک به صندلی راننده بایستد و از در جلویی اتوبوس پیاده شود.

خلاقیت مادرید در افزایش ایمنی زنان در اتوبوس‌های عمومی

کد خبر 515178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.