آغاز به کار بزرگترین مزرعه خورشیدی اتریش

بزرگترین مزرعه خورشیدی اتریش که ساخته دست بشر است، از دیروز فعالیت خود را آغاز کرده و انرژی لازم برای گرم کردن آب و الکتریسیته را فراهم آورده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر کوچک فریساخ با جمعیتی حدود پنج هزار نفر، واقع در ناحیه سانکت وایت آن در گلان اتریش میزبان بزرگترین مزرعه خورشیدی کشور است که به ادعای مدیران، ۱۰۰ درصد انرژی مورد نیاز مناطق مسکونی در فصل تابستان را تأمین می‌کند. دولت فدرال اتریش بودجه لازم برای تکمیل این پروژه را که چیزی حدود دو میلیون یورو بود بر عهده گرفت که البته پس از آغاز به کار، رئیس ایالت کرنتن نیز پرداخت بخش کلانی از بودجه را متقبل شد. در تهیه پنل‌های خورشیدی یک کمپانی تأمین انرژی محلی به نام KELAG همچنین شرکت GREENoneTECH، تأمین کننده تجهیزات انرژی خورشیدی در شهر زنکت فایت آن در گلان مشارکت کردند.

آغاز به کار بزرگترین مزرعه خورشیدی اتریش

کمپانی GREENoneTECH از نوعی تکنولوژی بسیار منحصر به فرد برای تولید محصولات خود برخوردار است و پنل‌های خورشیدی را به صورت دست‌ساز و توسط تنها پنج کارگر تولید می‌کند. این افراد در هر شیفت کاری قادر هستند تعداد ۱۲ پنل ایجاد کنند در نتیجه فعالیت آن‌ها برای تولید پنل‌های بزرگترین مزرعه خورشیدی اتریش، هشت هفته به طول انجامید.

مزرعه خورشیدی فریساخ در مجموع تعداد ۴۳۶ پنل خورشیدی را در خود جای داده و فضایی به مساحت پنج هزار و ۷۵۰ متر مربع را در بر گرفته است. این پنل‌ها در هر سال بیش از ۸. ۲ میلیون کیلووات بر ساعت انرژی تولید می‌کنند که این مقدار می‌تواند نیروی لازم برای گرم نگه داشتن آب مورد نیاز محیط در فصل تابستان و همچنین انرژی لازم برای ۵۰۰ خانه منطقه را تأمین کند.

در فصول سرد نیز، مزرعه خورشیدی نیاز به انرژی شبکه برای گرم نگه داشتن خانه‌های مسکونی فریساخ را تا ۱۵ درصد کاهش می‌دهد ضمن اینکه مزرعه خورشیدی نیرو را از طریق لوله‌هایی به طول ۱۰ کیلومتر در سراسر شهر به گردش در می‌آورد.

آغاز به کار بزرگترین مزرعه خورشیدی اتریش

کد خبر 515164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.