قتل دوست صمیمی برای بنزین

کشف حدود یک تن موادمخدر، به دام افتادن قاتل همسرکش، قتل دوست صمیمی برای بنزین، سرقت مسلحانه در گیم نت، دو کشته در انفجار مهیب گاز شهری و کشف سلاح قاچاق را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف ۹۲۳ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک و دستگیری چهار قاچاقچی در عملیات تکاوران پلیس در مسیر ارتباطی جنوب به شمال این استان خبر داد.

احمد طاهری اظهار کرد: تکاوران پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان در اجرای طرح‌های مقابله با قاچاق مواد افیونی و برخورد با سوداگران مرگ، با پیگیری‌های شبانه روزی، اقدامات اطلاعاتی و اشرافیت کامل بر مسیرهای ارتباطی استان از تحرکات و فعالیت یک باند قاچاق حرفه‌ای مطلع شدند.

وی افزود: در این رابطه روز گذشته اعضای این باند که قصد انتقال محموله‌ای از مواد افیونی را از شهرستان‌های جنوبی به شمال استان و سپس از این مسیر به صورت شبانه محموله مورد نظر را به استان‌های شمالی کشور انتقال دهند در رصد اطلاعاتی مأموران انتظامی خاش و همچنین شهرستان زابل قرار گرفتند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این عملیات با اقتدار هر چه تمام نیروهای انتظامی استان در این دو شهرستان که به صورت هماهنگ و همزمان انجام شد، اعضای این باند با استفاده از دو دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ و یک دستگاه سواری پراید در یکی از مسیرهای اصلی در شهرستان خاش به سمت شمال استان توسط مأموران مشاهده و با یک اقدام مسلحانه و هوشمند قبل از هر گونه عکس‌العملی از سوی قاچاقچیان هر سه خودرو آنان توقیف می‌شود.

وی تصریح کرد: مأموران انتظامی در این عملیات ضمن دستگیری چهار قاچاقچی در بازرسی از خودروهای توقیفی ۹۲۳ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک کشف کردند.

به دام افتادن قاتل همسرکش

حوالی ساعت ۳ بامداد امروز ساکنان خیابان راه آهن نکا با صدای شلیک اسلحه کلت کمری از وقوع قتل زن جوان نکایی مطلع شدند.

پلیس که بلافاصله در محل وقوع قتل حاضر شده بود با پیکر بی‌جان زن ۳۸ ساله و پیکر خون آلود مرد ۴۱ ساله مواجه و بلافاصله تحقیقات اولیه آغاز شد.

پیکر مرد مجروح به بیمارستان امام ساری منتقل شد؛ همسایگان ساکن در آپارتمان وقوع قتل اعلام کردند سرو صدای این زن و شوهر نکایی از سرشب که با هم بگو و مگو داشتند از اطراف شنیده می‌شد.

با دستور مقام قضائی علت وقوع این حادثه در دست بررسی و اطلاعات تازه‌تری هنوز از هیچ مقام قضائی و انتظامی اعلام نشده است.

قتل دوست صمیمی برای بنزین

پسر نوجوان که سه سال قبل در درگیری خونین در ورامین دوستش را کشته بود، با جلب رضایت اولیای دم از جنبه عمومی جرم محاکمه شد.

سه سال پیش به کلانتری ۱۲ جلیل آباد خبر رسید در درگیری چند پسر نوجوان، نوید ۱۷ ساله کشته شده است؛ دو نفر از دوستان وی که جسد خونین او را روی موتور سه چرخ گذاشته بودند و سعی داشتند او را به بیمارستان برسانند با پلیس تماس گرفتند اما وی در میان راه جان سپرده بود.

جسد خونین پسر نوجوان با دستور قضائی به پزشکی قانونی منتقل شد و دو دوست نوید پسر ۱۷ ساله‌ای به نام شاهرخ را عامل جنایت معرفی کردند.

یکی از آنها گفت: من به همراه نوید و دوست دیگرم در روستای جامکاران ورامین نشسته بودیم و با هم صحبت می‌کردیم که شاهرخ سراغمان آمد و از ما بنزین خواست. او می‌گفت موتورش بنزین تمام کرده و احتیاج به بنزین دارد. شاهرخ با قلدری می‌خواست از موتور نوید بنزین بکشد که نوید با او درگیر شد، شاهرخ می‌خواست به روی نوید قمه بکشد که یکی از دوستانش مانع او شد. همان موقع شاهرخ چاقو را از جیبش بیرون آورد و با نوید گلاویز شد و سه یا چهار ضربه ضربه چاقو به او زد و سپس فرار کرد.

دوست دیگرش نیز اظهارات وی را تأیید کرد. به این ترتیب صبح روز بعد نوید ۱۷ ساله ردیابی و بازداشت شد و به قتل دوستش اعتراف کرد.

متهم در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد و این در حالی بود که وی توانست قبل از دادگاه با پرداخت دیه رضایت اولیای دم را جلب کند.

سرقت مسلحانه در گیم نت

سارقان مسلح گیم نت در کمتر از ۲۰ روز دستگیر شدند و فرمانده انتظامی استان سمنان از دستگیری سارقان مسلح خبر داد.

عبدالله حسینی با اشاره به نحوه دستگیری این سارقان مسلح، تصریح کرد: دو سارق و یک همدست آنان با اشرافیت اطلاعاتی پلیس در یکی از شهرستان‌های استان تهران دستگیر شدند.

وی با اشاره به کشف بخشی از اموال مسروقه این گیم نت و اعتراف سارقان به جرم خود، از تلاش پلیس برای کشف باقیمانده اموال سرقت شده توسط سارقان دستگیر شده خبر داد و گفت: برقراری امنیت مهم است و این مهم همیشه در اولویت برنامه‌های پلیس قرار داشته و دارد.

فرمانده انتظامی استان سمنان تهدید امنیت را خط قرمز پلیس دانست و خاطرنشان کرد: با کسانی که امنیت را به خطر بیاندازند به‌شدت برخورد می‌کنیم.

وی یکی از وظایف و مأموریت‌های پلیس را تأمین و ارتقای نظم و امنیت جامعه دانست و افزود: پلیس هیچ جرمی را برنمی‌تابد و با مخلان امنیت قاطعانه برخورد می‌کند.

۲ کشته در انفجار مهیب گاز شهری

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی دزفول از کشته شدن دو نفر و مصدومیت یک نفر بر اثر انفجار گاز شهری در کوی انقلاب دزفول خبر داد.

عبدالحسین معظم فر اظهار کرد: طی تماس شهروندی با سامانه ۱۲۵ این سازمان گزارش انفجار و آتش سوزی در یک منزل مسکونی اطلاع رسانی شد.

وی افزود: ستاد فرماندهی عملیات سریعاً تیم‌های اطفا حریق و امداد و نجات دو ایستگاه عملیاتی را به محل حادثه اعزام و بلافاصله اقدام به آوار برداری و جست‌وجو برای پیدا کردن مصدومان حادثه کردند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی دزفول تصریح کرد: در این حادثه که به علت نشت گاز شهری به وجود آمد منجر به انفجار در این منزل مسکونی شد که باعث مرگ پیرزن و پیرمرد و مصدومیت شدید یک مرد حدوداً ۳۰ ساله شد.

وی گفت: آتش نشانان به محض مستقر شدن در محل حادثه سریعاً اقدامات ایمنی را مهیا کرده و در حین آوار برداری جسم بی‌جان مادر خانواده و مرد جوان حدوداً ۳۰ ساله با مصدومیت شدید را از زیر آوار بیرون آورده و به وسیله عوامل اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان منتقل کردند.

معظم فر با بیان اینکه حجم آوار به دلیل تخریب ۱۰۰ درصدی منزل مسکونی زیاد بود، ادامه داد: با تلاش آتش نشانان، اهالی محل، سازمان مدیریت پسماند، شهرداری منطقه دو جسد پیرمرد (پدر خانواده) پس از یک ساعت و نیم آوار برداری کشف و بیرون آورده شد.

کشف ۳ دستگاه خودرو حامل سلاح قاچاق

جانشین فرمانده انتظامی استان از توقیف سه دستگاه خودرو سواری و کشف ۲۸ قبضه سلاح غیرمجاز در عملیات هدفمند پلیسی مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان خبر داد.

رسول برزویی اظهار کرد: پس از اطلاع مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی از فعالیت اعضای یک باند توزیع اسلحه و اینکه قصد انتقال تعداد قابل توجهی سلاح از مرزهای غربی به داخل استان را دارند، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت با اشراف اطلاعاتی موفق به شناسایی سه دستگاه خودرو حامل سلاح قاچاق شدند.

وی افزود: با هماهنگی مراجع قضائی، خودروهای مورد نظر در یکی از محورهای ورودی شهر سنندج متوقف و در این عملیات متهمان که قصد انتقال سلاح از استان‌های مجاور به سایر استان‌ها را داشتند، دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان با اشاره کشف ۲۸ قبضه سلاح قاچاق در این عملیات، خاطر نشان کرد: در همین راستا پرونده تشکیل و سه متهم پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع ذی‌صلاح شدند.

کد خبر 515104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.