چرا دستیابی به ایمنی جمعی غیرممکن است؟

گروهی از محققان بریتانیایی معتقدند که دستیابی به ایمنی جمعی با توجه به شیوع گونه دلتا ویروس کرونا غیرممکن است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان اعلام کرده‌اند که ویروس کرونا مانند ویروس سرخک نیست، اگر ۹۵ درصد افراد جامعه واکسن سرخک را دریافت کنند انتقال ویروس از فردی به فرد دیگر متوقف خواهد شد اما گونه دلتا ویروس کرونا می‌تواند افراد واکسینه شده را نیز آلوده کند بنابراین نمی‌توان انتقال ویروس کرونا را به صورت کامل متوقف کرد.

با وجود اینکه واکسن‌های کرونا خطر ابتلا به بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد اما افراد واکسینه شده می‌توانند ویروس را به دیگران منتقل کنند.

ایمنی جمعی زمانی رخ می‌دهد که اکثر افراد یک جامعه یا از طریق عفونت قبلی یا دریافت واکسن، ایمنی لازم در برابر ابتلای بیماری را کسب کرده‌اند و در این صورت ویروس مورد نظر از فردی به فرد دیگر منتقل نخواهد شد بنابراین افرادی که پیش از این بیمار نشده‌اند و واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند، به طور غیر مستقیم در برابر عامل عفونی محافظت می‌شوند.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که گونه دلتا ویروس کرونا ممکن است تا حدودی آنتی بادی تولید شده توسط بعضی از واکسن‌ها را خنثی کند علاوه بر این قابلیت انتقال‌پذیری بسیار بالایی دارد و به سرعت از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود. افرادی که واکسینه نشده‌اند نیز بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند بنابراین محققان به این نتیجه رسیده‌اند که شیوع این نسخه از ویروس کرونا دستیابی به ایمنی جمعی را بسیار دشوار و غیرممکن کرده است.

کد خبر 514963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.