افزایش محدودیت‌ تردد برای خودروهای آلاینده در ایتالیا

پروژه جدیدی تحت عنوان MoVe-In در اغلب شهرهای ایتالیایی ترویج یافته است که بر اساس آن خودروهای آلاینده هوا از تردد در داخل شهر طی ساعات مشخصی محروم می‌شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران کلانشهر ایتالیایی میلان به پیروی از جنبش MoVe-In در نظر دارند قوانین جدیدی برای رفت و آمد خودروهایی با بیشترین میزان انتشار گاز دی اکسید کربن در شهر اعمال کنند تا از این طریق، پایداری را برای شهر و سلامتی را برای ساکنان به ارمغان آورند البته مقامات میلانی همزمان با مشخص کردن زمان محدودیت تردد خودروها در نظر دارند آن‌ها را از رفت و آمد در مکان‌های خاصی نیز محروم کنند ضمن اینکه تعیین مسافت تردد نیز در قانون آن‌ها جای خواهد گرفت.

قانون جدید تردد در میلان از یکم ماه اکتبر پیاده می‌شود و در مرحله اول، ممنوعیت در منطقه B را شامل می‌شود، به این معنی که صاحبان هر گونه وسیله نقلیه‌ای می‌توانند به رفت و آمد در سایر نقاط شهر بپردازند.

رانندگان دارنده خودروهای آلاینده هوای میلان از اوایل ماه اکتبر قادر به تردد در خیابان‌های منطقه B از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ نخواهند بود که البته در روزهای آخر هفته، این قانون نادیده گرفته می‌شود و رفت و آمد برای همگان و در هر ساعتی از روز آزاد خواهد بود.

پیش از این در مناطق مسکونی لمباردی در شمال ایتالیا و پیمونت این طرح پیاده شده بود و پیامدهای مثبت آن بر کاهش آلودگی هوا و افزایش رضایتمندی شهروندان مشاهده شد. البته قانون تردد در مناطق مذکور به این صورت است که هر راننده ابزاری موسوم به جعبه سیاه را داخل خودروی خود نصب می‌کند و از این طریق به تعداد کیلومترهای مجاز برای حرکت خود دست می‌یابد. مقامات لمباردی بر این باور هستند که این گونه محدودیت آزادی انتخاب بیشتری به رانندگان می‌دهد ضمن اینکه اعمال میزان مجاز حرکت در میان آن‌ها، مزایای بسیاری را برای بهبود کیفیت هوا به ارمغان می‌آورد.

رانندگان میلانی دارای خودروهای قدیمی می‌توانند برای تردد خود از بین دو گزینه‌ای که مقامات به آن‌ها پیشنهاد داده‌اند یک مورد را برای رفت و آمد خود انتخاب کنند. آن‌ها یا باید پنج روز از هفته را از تردد در منطقه B خودداری کنند یا اینکه از طریق نصب جعبه سیاه داخل وسایل نقلیه خود، محدودیت میزان مسافت مجاز برای رفت و آمد خود در طول روز را برگزینند.

افزایش محدودیت‌ تردد برای خودروهای آلاینده در ایتالیا

کد خبر 514952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.