واکسیناسیون اعضا و کارکنان شورای شهر فیلادلفیا اجباری می‌شود

گرامیداشت یاد کشته‌شدگان بمباران هسته‌ای هیروشیما و ناکازاکی در منچستر، اجبار کارکنان شورا به دریافت واکسن در فلادلفیا، تقدیر شورای شهر از عملکرد گروه‌های داوطلبی در بیرمنگام، اختصاص اعتبار برای امنیت ناتینتگهام و ایجاد مراکز خنک کننده در بوستون، عناوین این هفته بسته خبری پارلمان شهری جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دارلل کلارک رئیس شورای شهر فیلادلفیا اعلام کرد که شورای شهر، واکسیناسیون کووید ۱۹ را برای همه اعضا و کارکنان شورای شهر، در اولین جلسه ماه سپتامبر، اجباری می‌کند. این اقدام برای اطمینان از وجود سلامت و ایمنی هر کارمند است، زیرا شورای شهر در حال بازگرداندن روال عادی مراجعه عموم مردم به اتاق‌های شورا بوده و شهروندان بار دیگر می‌توانند روند قانونگذاری شورا را مشاهده کرده و در آن مشارکت کنند.

اقدام شورا برای واکسیناسیون کارکنانش در حالی انجام می‌شود که نوع دلتا کووید ۱۹ باعث افزایش سریع عفونت‌ها، بستری شدن و مرگ در سراسر ایالات متحده از جمله پنسیلوانیا و فیلادلفیا می‌شود. این امر در حالی رخ می‌دهد که تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌های خصوصی، نهادهای دولتی محلی، ایالتی و فدرال شروع به تزریق واکسن به نفع سلامت و ایمنی عمومی کرده‌اند.

فیلادلفیا در حال حاضر به طور متوسط روزانه ۱۸۰ مورد جدید از ابتلای بیماری کووید -۱۹ دارد. تا کنون در طول همه گیری، ۱۴۸ هزار و ۴۳۵ نفر از مردم فیلادلفیا مبتلا به کووید ۱۹ تشخیص داده شده و سه هزار و ۷۸۰ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. بیش از ۶۳ درصد از بزرگسالان فیلادلفیا کاملاً واکسینه شده‌اند و ۷۷ درصد از بزرگسالان حداقل یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند.

کلارک، رئیس شورا در این خصوص گفت: ما اهمیت بازگشت اعضای شورا به جلسات و استماع زنده را پس از یک سال از راه دور انجام مشاغل مردم درک می‌کنیم. عموم مردم حق دیدن و مشارکت در فعالیت‌های شورای شهر خود را دارند. در عین حال، ما باید این حق را با حفظ سلامت و ایمنی عمومی متعادل کنیم. با افزایش موارد ابتلای کووید ۱۹ نوع دلتا، ما باید از مردم محافظت کنیم به همین دلیل است که ما درخواست داریم که همه کارکنان شورا واکسینه شوند.

کلارک، رئیس شورا گفت که اگر کارمند شورا اعتراض مذهبی یا پزشکی نسبت به واکسیناسیون داشته باشد، می‌تواند به طور کتبی و همراه با مستندات مذهبی یا پزشکی درخواست معافیت کند. مدیر منابع انسانی شورا آنها را محرمانه بررسی می‌کند و کارکنانی که به دلایل مستند قادر به واکسیناسیون نیستند، باید به‌طور هفتگی تحت آزمایش قرار بگیرند.

منچستر؛ گرامیداشت بمباران هیروشیما و ناکازاکی

با تصمیم شورای شهر منچستر با برگزاری مراسمی، یاد و خاطره کشته‌شدگان بمباران هسته‌ای ناکازاکی و هیروشیما گرامی داشته شد. در این مراسم از بازماندگان این فاجعه تجلیل شده و به آنها ادای احترام شد و در ادامه یاد و خاطره همه غیرنظامیان کشته شده در جنگ یا حملات خشونت آمیز در سراسر جهان گرامی داشته شد.

این مراسم ۶ آگوست و در موزه شهر با یک دقیقه سکوت به احترام به همه جانباختگان این حادثه آغاز شد و سپس لرد شهردار منچستر از همه شهرداران شهرهای جهان خواست برای جلوگیری از اشاعه خشونت در شهرهایشان تلاش کنند. در پایان مراسم نیز بیانیه‌ای با همین مضمون قرائت شد.

بیرمنگام؛ تقدیر شورای شهر از گروه‌های داوطلبی و اجتماعی شهر

با اعلام صفحه رسمی شورای شهر بیرمنگام، ساکنان و گروه‌های اجتماعی شهر از سوی شورای شهر به خاطر تلاش طولانی مدت خود در راستای حفظ ظاهر بهتر محله‌هایشان مورد تقدیر قرار گرفته‌اند. سال‌هاست که شورا با تهیه وسایل جمع‌آوری زباله و حذف زباله‌های جمع‌آوری شده، از افرادی که به پاکیزگی مناطق محلی خود علاقه دارند حمایت می‌کند.

از ابتدای سال جاری تنها در آوریل، بیش از پنج هزار قطعه تجهیزات و ۲۰ هزار کیسه زباله بین کسانی که در پاکسازی شرکت می‌کنند توزیع شده است.

کلر جان اوشی، عضو کمیسیون نمای خیابان و پارک‌ها، گفت: مردم بیرمنگام به وضوح اعلام کردند که یکی از اولویت‌های اصلی آنها داشتن خیابان‌های تمیزتر و سبزتر است. دستیابی به این هدف یک کار گروهی است. شورا باید خدمات قابل اعتماد و مؤثری را ارائه دهد. ما در گذشته بوده‌ایم، اکنون اینجا هستیم و در آینده خواهیم بود تا با هر کسی که هدف مشترک آن تمیز نگه داشتن شهرمان است، همکاری کنیم. این یک چیز کوتاه مدت نیست بلکه ما برای مدت طولانی در این راه هستیم. "

وی افزود: هر گروه یا افراد جدیدی در بیرمنگام که مایل به استفاده از پیشنهاد حمایت شورا هستند، باید برای اطلاعات بیشتر و درخواست تجهیزات آماده توزیع به وب سایت شورا مراجعه کنند.

ناتینگهام؛ اختصاص اعتبار برای برقراری امنیت شهر

شورای شهر ناتینگهام در جلسه هفته گذشته ۴۳۲ هزار پوند برای ایمن سازی خیابان‌ها و کاهش جرایم در شهر تصویب کرد.

کارولین هنری عضو شورای شهر ناتینگهام گفت: ۴۳۲ هزار پوند از بودجه شورا برای ایجاد خیابان‌های امن و ارتقای ایمنی در مناطق شهر اختصاص داده شده است. این بودجه در زمینه ارتقای امنیت و بکارگیری نیروی پلیس بیشتر در شهر برای کاهش ترس از جنایت و جلوگیری از قربانی شدن خانواده‌ها سرمایه گذاری می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: این کار به مقدار قابل توجهی برای امنیت مردم در خانه و اماکن عمومی تفاوت واقعی ایجاد می‌کند.

افرادی که در برخی مناطق شهر زندگی می‌کنند به ما گفته‌اند که سرقت دغدغه اول آنها است و این پروژه در مورد انجام اقدامات قوی برای رفع ترس آنها خواهد بود. قول داده‌ام که به صحبت مردم محلی گوش داده و به آنچه آنها به من می‌گویند عمل کنم. این پروژه نه تنها باعث بهبود امنیت فیزیکی ساکنان برای ایمن سازی آنها می‌شود، بلکه باعث افزایش پلیس قابل مشاهده در مواقع موردنیاز می‌شود و این چیزی است که همه می‌خواهند.

بوستون؛ ایجاد مراکز خنک کننده در شهر

با تصویب شورای شهر بوستون برای کمک به آرامش ساکنان، مراکز خنک کننده در مراکز بوستون برای جوانان و خانواده‌ها هر روز صبح تا بعد از ظهر باز خواهند شد.

شهردار کیم جنی اعلام کرد که وضعیت اضطراری گرمای مداوم در شهر بوستون به دلیل دمای بالا و مرطوب که برای این بازه زمانی پیش بینی شده است تا شنبه ۱۴ اوت ادامه دارد.

جانی گفت: همچنان که شهر این دمای گرم را تجربه می‌کند، ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که ساکنان به منابع و اطلاعات لازم برای ایمن و خنک ماندن دسترسی دارند. از همه می‌خواهم که به نوشیدن مقدار زیادی آب ادامه دهند و راهی برای خنک ماندن پیدا کنند.

وی خطاب به مردم شهر ادامه داد: هرکسی که به مکانی برای مقابله با گرما نیاز دارد می‌تواند به داخل مراکز تعبیه شده آمده و در یکی از آنها در تهویه مطبوع استراحت کند. اگر در بیرون شخصی را مشاهده کردید که از گرما در رنج است و نیاز به کمک دارد، فوراً با ۹۱۱ تماس بگیرید.

کد خبر 514869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.