شهرداری بجنورد شست وشوی معابر را از سر گرفت

شیوع کرونا و افزایش جولان این ویروس در موج پنجم سبب شد تا شهرداری بجنورد شست و شوی معابر و مبلمان شهری را همچون اوایل کرونا در دستور کار قرار دهد.

به گزارش ایمنا، سرپرست شهرداری بجنورد اظهار کرد: پویش جهادی نظافت شهری در محله‌های مختلف مرکز استان آغاز شده است و در آن، معابر، باکس‌های زباله، ایستگاه‌های انتظار خط واحد و مبلمان شهری شست و شو و ضدعفونی می‌شود.

علی گودرزی افزود: با توجه به شیوع کرونا، تمرکز شهرداری بر صیانت از سلامت شهروندان است و تلاش داریم تا با نظافت و ارتقای بهداشت محیطی به قطع زنجیره کرونا کمک کنیم.

وی افزود: با توجه به شیوع کرونا، بوستان‌ها و آرامستان‌های شهر بر روی مردم بسته است و از مردم انتظار می‌رود از حضور در این مکان‌ها خودداری کنند.

سرپرست شهرداری بجنورد با تاکید بر اینکه بازار روز بجنورد نیز به علت شیوع کرونا تا اطلاع ثانوی بسته است، خاطرنشان کرد: بوستان‌های شهر بدون حصار هستند و شهرداری اهرم مقابله با حضور مردم ندارد و به همین دلیل نمی‌تواند مانع حضور مردم باشد اما شهرداری برای کمک به قطع زنجیره ویروس کرونا، نسبت به بستن سرویس‌های بهداشتی و نیز خاموشی در شب‌ها اقدام کرده است.

خراسان شمالی که از اواخر سال ۹۸ وارد همه‌گیری ویروس کرونا شد، تاکنون چهار موج از این بیماری را پشت سر گذاشته و از یک ماه گذشته وارد موج پنجم مبتلایان به کرونا و سویه جدید آن ویروس کرونا دلتایی موسوم به هندی شده است. بر اساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یک هزار و ۴۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند این میزان فوتی از ابتدای مردادماه تاکنون نیز ۱۱۱ نفر بوده است.

بر اساس اعلام آخرین رنگ بندی کرونایی شهرستان‌ها، هم اکنون هر هشت شهرستان استان شامل بجنورد، اسفراین، شیروان، مانه و سملقان، فاروج، گرمه، جاجرم و رازوجرگلان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

کد خبر 514799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.