بیماری و مرگ سوغات مسافران استان‌های شمالی/اعلام وضعیت کبود در مازندران

اعلام خبر تعطیلی کشور موج نگرانی برای مردم استان‌های شمالی ایجاد کرد این استان‌ها طبق آمار و ارقام در وضعیت بسیار اسفبار افزایش مبتلایان و فوتی‌های کرونایی هستند.

به گزارش ایمنا، دیروز بود که با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و به منظور کاهش تلفات ناشی از ویروس منحوس کرونا در کشور از دوشنبه ۲۵ لغایت ۳۰ مرداد ماه تعطیل اعلام شد.

با وجود اینکه در شبانه روز گذشته با بستری شدن تعداد ۴۱۲ بیمار کرونایی جدید، تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی پزشکی مازندران و بابل به سه هزار و ۸۸۶ نفر رسیده است و مازندران در وضعیت حاد کرونایی بسر می‌برد اما مسافران که اکثراً هم پایتخت نشین هستند، بدون توجه به هشدارهای داده شده و تنها برای تفریح و خوش گذرانی خود در حال ورود به مازندران هستند.

بسیاری از مسافران نیز به دلیل ترافیک در مسیر کرج -چالوس، مسیر مسافرت خود را به سمت گیلان عوض کردند. این در حالی است که گیلان نیز در وضعیت فوق قرمز بسر می‌برد و تمامی تخت‌های بیمارستان‌های آن در اشغال کرونا در آمده است.

چند روز پیش ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مردم استان خواست که در خانه بمانند زیرا تخت خالی در بیمارستان‌های رشت وجود ندارد.

به گفته سالاری بالغ‌بر دو هزار بیمار در سطح بیمارستان‌های گیلان بستری هستند و روزانه ۶۰۰ بیمار در بیمارستان‌ها و مراکز سرپایی بستری و یا خدمات دارویی دریافت می‌کنند.

نکته قابل توجه اما هجوم مسافران از ظهر دیروز - شنبه - ۲۳ مردادماه- و قبل از ساعت ۱۲ امروز ۲۴ مرداد ماه به سمت این دو استان است و با وجود اعمال محدودیت‌های تردد و اعمال جریمه‌های سنگین برای خودروهایی که در تعطیلات کرونایی قصد ورود به مازندران و گیلان را دارند، باز هم مسافران بی ملاحظه پایتخت‌نشین پرداخت جریمه را متقبل شده و مانند هفته‌ها و ماه‌های گذشته بدون دردسر وارد این دو استان می‌شوند تا در ترافیک سنگینی که از ظهر یکشنبه به دلیل بسته شدن محورها ایجاد می‌شود قرار نگیرند.

این هجوم شبانه به این دو استان در حالی رقم خورده که مسئولان استانی و کشوری اعلام کرده بودند با هر گونه تردد بین استانی به شدت برخورد می‌شود. ضمن این که هدف از اضافه کردن سه روز به تعطیلات پایان هفته، کاهش حجم تردد در جاده‌ها بود.

به هر حال با این حجم تردد و عدم پیش بینی‌های لازم از سوی مسئولان بی‌تفاوت، دوباره باید شاهد فاجعه‌ای بسیار سنگین باشیم و قطعاً مردم مازندران قربانی اصلی ناملایمتی‌های این مسافران و البته برنامه‌ریزی‌های نامناسب مسئولان خواهند بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در مازندران از اول ماه جاری تا روز گذشته - ۲۳ مرداد - به ۷۲۲ نفر رسید و در حال حاضر ۲۰ شهرستان از ۲۲ شهرستان مازندران در وضعیت قرمز و کبود کرونایی قرار دارند و با این وضع مسافران با ورود خود به مازندران نه تنها به استقبال مرگ می‌آیند که آن را برای مردمان بومی به سوغات می‌آورند.

طبق تصاویر دریافتی از سامانه‌های هوشمند وضعیت تردد در محور کندوان مسیر جنوب به شمال محور تونل کندوان ترافیک سنگین اعلام شده است.

وضعیت ترافیکی در سایر محورها از جمله سوادکوه، ساری و کیاسر عادی و روان است.

منبع: ایلنا

کد خبر 514723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.